Fundația Orange

Tendințe


Invitații Digitaliada: Szilárd Szász – „Cursul ajută profesorii să învețe lucruri cu care pot ajunge la un limbaj comun cu elevii”

Invitații Digitaliada: Szilárd Szász – „Cursul ajută profesorii să învețe lucruri cu care pot ajunge la un limbaj comun cu elevii”

Astăzi stăm de vorbă cu cel de-al treilea formator al primelor grupe la cursul Digitaliada. Szilárd Szász este profesor de matematică la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, iar astăzi ne vorbește despre cum a fost pentru el experiența acestui curs.

Cursul „Dezvoltarea și evaluarea competențelor elevilor prin utilizarea instrumentelor digitale” este acreditat de Ministerul Educației și Cercetării și este organizat de Fundația Orange.

***

Cum a fost experiența acestor cursuri în calitate de formator?

Experiența a fost fantastică. Toți participanții au fost foarte atenți, cursul fiind unul practic, iar timpul a trecut extrem de repede. La ambele grupe am învățat lucruri noi și eu, nu numai cursanții.

Cum v-au întâmpinat cursanții? Ce așteptări și ce temeri aveau? Cum a fost atitudinea lor față de curs, cum a fost implicarea lor și cum a fost comunicarea dintre voi?

Cursanții erau nerăbdători să înceapă cursul. Erau foarte deschiși și extrem de implicați. Toți cursanții au încercat să înțeleagă temele și au pus foarte multe întrebări, ceea ce demonstrează că erau foarte dornici de a înțelege și de a folosi informația în predarea la clasele lor.

Ce puteți să ne spuneți despre traseul cursanților de la prima oră de curs până la finalizarea lui?

Eu cred că au fost surprinși la finalul cursului când s-au uitau înapoi și au realizat ce competențe digitale aveau înainte de curs și ce mult au reușit să învețe și să evolueze. Eu sunt foarte mândru de ei în privința atitudinii și evoluției lor.

Care sunt diferențele și provocările din perspectiva dumneavoastră între a preda un curs online elevilor și a preda un curs online colegilor de breaslă?

În mare parte, dascălii care vor să învețe sunt implicați în curs și sunt la rândul lor elevi. Nu este mare diferență între elevi și colegi.


De ce considerați dumneavoastră că este util acest curs în formarea profesorilor? 

Tehnologia evoluează exponențial. Fiindcă elevii sunt interesați de tehnologie și vor să țină pasul, astfel și profesorii trebuie să adapteze predarea cu care să capteze atenția elevilor, iar aceasta ar fi o predare mai dinamincă ce include și utilizarea tehnologiei. Cursul acesta ajută profesorii să învețe lucruri cu care pot ajunge la un limbaj comun cu elevii.

Care a fost cea mai plăcută surpriză pe parcursul cursului? Ați avut parte de întâmplări plăcute sau amuzante care merită spuse și povestite aici?

A fost un moment când au trecut mai multe ore din curs și toți am uitat că trebuia să facem și o pauză între timp. Ne plăcea ce făceam.


Care a fost cea mai mare bucurie/satisfacție ca formator? Ce feedbackuri ați primit de la cursanți?

Toți cursanții au rămas cu „ceva”! Sunt sigur că au schimbat ceva la predarea lor, utilizand tehnologia.  

Ce înseamnă să fii formator Digitaliada?

Eu sunt foarte onorat să fac parte din echipa de formatori ai proiectului Digitaliada. Din perspectiva formatorului cursul este foarte interactiv și practic, ceea ce mie personal îmi place.

Ce înseamnă pentru dumneavoastră „un profesor bun”?

Părerea mea este că un profesor bun trebuie să accepte elevul așa cum este și să-l ajute să devină cea mai bună variantă a lui.  

***

Iată ce spune Eva Szász, profesor de limba engleză cu competențe TIC la Școala Gimnazială Acățari din județul Mureș, în urma participării la acest curs acreditat:

„Curiozitatea pentru programul de educație Digitaliada, platforma în sine, aplicațiile, metodele și mijloacele digitale folosite în procesul de învățare au dus la înscrierea a 13 colegi din Școala Gimnazială Acățari.

 Faptul că la acest curs de formare s-au utilizat diferite metode și aplicații a făcut ca învățarea să nu fie un proces greoi, ci din contră, unul atractiv, care le-a oferit posibilitatea să descopere și să se descopere. Majoritatea colegilor fiind profesori din învățământul primar, aplicația cea mai folositoare s-a dovedit a fi Kahoot!, deoarece este un instrument modern, ușor abordabil și atractiv de exersare a noțiunilor teoretice, întreține un nivel ridicat al atenției în timpul orelor, face orele mai interesante și interactive chiar și la elevii din clasele mai mici.

Primul mare avantaj al cursului a fost practicabilitatea, seriozitatea de care a dat dovadă formatorul, încurajarea primită constant și atmosfera plăcută. Un alt avantaj era faptul că a existat un program clar al cursului, al întâlnirilor prevăzute în cadrul acestuia, care ne-a obligat să fim prezenți la grupă, să fim activi și proactivi, să ne dăm interesul pentru a ne face exercițiile prevăzute, temele, proiectele. Poate erau zile când n-aveam chef neapărat să participăm la curs, dar știind că a fost prevăzut în program, am făcut eforturi și am participat. Și dintr-odată a dispărut lipsa de chef și ne-am alăturat grupului și formatorului, învățând!

Recomandăm cu încredere acest curs, nu numai pentru modul detașat, dar totodată și serios de a învăța, ci și pentru eficiență!”