Fundația Orange

Media


Ioan Andráș, director: Ne-am dorit să le oferim elevilor ceva mai mult

Ioan Andráș, director: Ne-am dorit să le oferim elevilor ceva mai mult

Director de 15 ani al școlii pe care a absolvit-o și actualmente profesor de chimie-fizică, Ioan Andráș își amintește bucuria pe care a simțit-o atunci când a aflat că școala se alătură Digitaliada.

Odată cu intrarea în familia Digitaliada, domnul director a reușit să închege un colectiv de profesori care încearcă din toate puterile să le ofere copiilor "tot ce au la dispoziție și mai mult”

Digitaliada: Ce înseamnă proiectul Digitaliada pentru școala pe care o conduceți?

Director Ioan Andráș: M-am bucurat enorm când am aflat de proiectul Digitaliada și am și aplicat. La momentul acela era doar un vis, nu știam dacă vom câștiga. Și ne-am bucurat enorm să aflăm că suntem câștigători, în primul rând pentru copii. Școala noastră, la fel ca toate celelalte școli din zonă, nu era foarte dotată cu instrumente digitale, aveam calculatoare vechi. Deși profesorii le foloseau și așa, Digitaliada a oferit ceva în plus: le-a oferit elevilor tabletele și sentimentul că sunt ale lor, astfel că se bucură și lucrează cu plăcere. Este o oportunitate pentru orice școală rurală să acceseze un asemenea proiect cum este acesta și, efectiv, am strâns din pumni atunci când am trimis aplicația: oare vom fi sau nu printre câștigători? Ne-am dorit enorm de mult să le oferim mai mult copiilor din comună.   

Digitaliada: Ce v-a determinat să intrați în competiția Digitaliada?

Director Ioan Andráș: Am realizat că trebuie să facem orele mai atractive pentru elevi, să îi atragem către școală, atât cât putem. Iar acum vedem rezultatele: copiii vin cu mai multă plăcere atunci când știu că vor putea să lucreze pe tablete.   

Digitaliada: Ce schimbări ați observat în atitudinea copiilor și a profesorilor?

Director Ioan Andráș: În primul rând, la copii am observat o modificare de atitudine. Ei și-ar dori să lucreze tot timpul pe tablete. Dar știu că le trebuie timp și pentru exerciții, pentru asimilarea teoriei, să mai rămână și câte o schiță în caiet. În orice caz, ei sunt foarte bucuroși.
Cât despre profesori, ei au văzut utilitatea acestor instrumente digitale în a atrage elevii spre materiile lor.