Fundația Orange

Tendințe


Juriul #Digitaliada - dedicat și receptiv la nevoile tinerei generații

Juriul #Digitaliada - dedicat și receptiv la nevoile tinerei generații

Concursul #Digitaliada, ajuns la a treia ediție, premiază conținutul digital educațional în limba română.

Însă acest concurs nu ar putea exista fără concurenții – creatori de conținut și fără un juriu care investește timp și energie analizării materialelor înscrise. 

Juriul celei de-a treia ediții #Digitaliada a fost format din: prof. univ. dr. Radu Gologan, președinte al Societății de Științe Matematice și coordonator al Lotului Olimpic de Matematică - președintele juriului; dr. Ciprian Fartușnic, cercetător științific principal, Institutul de Științe ale Educației; Cristian Pațachia - Development & Innovation Manager - Orange România; Georgiana Roșculeț - coordonator programe naționale în cadrul Organizației Salvați Copiii;  Amalia Fodor, director Fundația Orange.

Radu Gologan, profesor doctor la Facultatea de Științe Aplicate a Universității Politehnica din București, este autorul a zeci de manuale, culegeri și tratate, publicând peste 50 de lucrări științifice. Începând cu anul 2001 coordonează olimpiadele naționale de matematică și este conducătorul delegației României la Olimpiadele Internaționale.

Cu privire la ediția de anul acesta a concursului, mărturisește că: "Este remarcabil numărul de participanți, ce crește an de an. Sunt multe materiale, de altfel bine concepute, dar care nu folosesc încă toate pârghiile pe care mijloacele informatice de acum le pot aduce: animație, sunet, compoziție etc. Concurența pe care industria jocurilor pe calculator o aduce face ca elevii să aibă un standard înalt pentru lecțiile predate IT”.  

Dr. Ciprian Fartușnic este cercetător științific principal I în cadrul Institutului de Științe ale Educației și cadru didactic asociat al Universității București. Coordonează proiecte naționale și internaționale de cercetare focalizate, în special, pe accesul și participarea elevilor și tinerilor aflați în risc de excluziune la educație, având și o experiență directă în promovarea noului curriculum național. Cu privire la concursul de materiale digitale, Ciprian Fartușnic precizează că nivelul tehnic al materialelor transmise a crescut cu fiecare an: "Profesorii participanți se raportează, din ce în ce mai mult, într-un mod profund la elevi și la modul în care aceștia vor folosi în mod activ resursele și strategiile didactice propuse. Astfel, contextele de învățare imaginate de participanți sunt mai puțin rutiniere, mai aproape de vârsta, interesele și așteptările elevilor. Multe dintre materialele premiate promovează sau dezvoltă activități de învățare propuse în noile programe școlare și vizează în mod direct competențe specifice profilului de formare. Am convingerea că aceasta este calea prin care un profesor inovativ demonstrează că disciplina pe care o predă este un mijloc, și nu un simplu scop în sine - iar mijloacele de învățare digitale nu fac excepție”.   

Cristian Pațachia este un manager cu peste 19 ani de experiență în industria IT&C. În prezent, este managerul echipei de Dezvoltare și Inovare din cadrul Orange România și coordonează multiple proiecte de cercetare în domeniile: securitate cibernetică, orașe inteligente, expunerea și monetizarea de APIs, tehnologii cloud și IoT. Cristian Pațachia, membru al juriului pentru al doilea an consecutiv, precizează că "Dintre toate inițiativele în care am fost implicat, incluzând proiecte de cercetare – dezvoltare pe baza arhitecturilor 5G și Wi-Fi, dezvoltări de servicii noi în zona de securitate cibernetică, apreciez că satisfacția cea mai mare vine, în continuare, din implicarea în Digitaliada”. 

Georgiana Roșculeț este cel mai nou membru al juriului #Digitaliada. Are o experiență de 10 ani în coordonarea de programe comunitare, naționale și europene. În prezent, coordonează comunități de voluntari și echipe interdisciplinare formate din specialiști din instituții publice interesate de protecția și participarea copiilor în mediul online. În calitate de formator și psihoterapeut, deopotrivă, a publicat o serie de resurse și ghiduri pentru părinți, profesori și specialiști care promovează folosirea utilă, creativă și sigură a internetului de către copii.

Astfel, Georgiana Roșculeț subliniază importanța ghidării corecte a elevilor în manevrarea mediului virtual: "Fiecare an în care persoanele implicate în educație refuză sau amână folosirea tehnologiei într-o manieră utilă, creativă și sigură, creează contextul ca cei mici să ajungă să folosească tehnologia în mod excesiv, fără discernământ și, de cele mai multe ori, doar în scop exclusiv recreativ. Copiii au nevoie de adulți conștienți care să îi sprijine și să le arate cum pot să folosească Internetul raportat la un obiectiv concret, ca mijloc pentru evoluția lor. Proiectele câștigătoare la concursul Digitaliada demonstrează că dascălii pot să faciliteze cu succes acest proces: resurse valoroase devin accesibile oricărui profesor care dorește să vină în întâmpinarea nevoilor de participare și contribuție a nativilor digitali”. 

Cu o experiență de mai bine de 15 de ani în management și comunicare corporativă, organizațională și comercială, Amalia Fodor, director al Fundației Orange, este pasionată de promovarea beneficiilor tehnologiei digitale și de educația digitală ca metodă eficientă și utilă în integrarea persoanelor și a comunităților dezavantajate. Din anul 2012 se dedică domeniului non-profit, iar prin intermediul programului Digitaliada este pionier al promovării și implementării educației digitale în școlile din România. „Ne bucurăm să descoperim creatori care revin în concurs, motivați să prezinte abordări digitale diferite și care își doresc să contribuie la îmbunătățirea performanței școlare a elevilor. Ajuns la a treia ediție, concursul #Digitaliada a reușit să creeze în platforma Digitaliada o comunitate a persoanelor pasionate de educația digitală”, a declarat Amalia Fodor.