Fundația Orange

Tendințe


La Școala Gimnazială Recea, platforma Digitaliada a fost de ajutor „atât pentru orele online, cât și pentru restul activităților”

La Școala Gimnazială Recea, platforma Digitaliada a fost de ajutor „atât pentru orele online, cât și pentru restul activităților”

FOTO: Profesori la Școala Gimnazială Recea


Așa cum ne spun mulți profesori din proiect și nu numai, și pentru colegii de la Școala Gimnazială Recea platforma Digitaliada de Învățare și Testare online a fost cel mai mare beneficiu care i-a ajutat, mai ales pe durata pandemiei.

Platforma de Învățare și Testare online a fost de un real folos profesorilor, elevilor și părinților în perioada desfășurării orelor online. Colectivul școlii din Recea, care începuse să se familiarizeze cu platforma încă dinaintea pandemiei, a transformat acest an școlar într-o oportunitate de a experimenta noi moduri prin care platforma poate fi integrată în predare și în comunicarea cu partenerii.

„Experiența pandemiei ne-a bulversat pe toți, dar, în același timp, ne-a obligat să ne adaptăm unor situații inedite. Consider că nouă, datorită platformei Digitaliada, pe care o aveam deja, ne-a fost mai ușor. În plus, întotdeauna am primit feedback atunci când nu am reușit să ne descurcăm”, povestește doamna directoare Veronica Cornelia Oneț, adăugând că platforma le-a fost utilă „atât pentru orele online, cât și pentru restul activităților, cum ar fi consiliile profesorale sau activitățile extrașcolare”.

Pentru Codruța-Oana Gavrilă, profesor pentru învățământul primar, ultimii doi ani școlari au adus cu ei o mulțime de situații în care a fost nevoie să se adapteze tehnologiei moderne. „Platforma Digitaliada a însemnat pentru mine și pentru elevii din clasa mea o punte cu ajutorul căreia am reușit să păstrăm legătura și să continuăm munca educațională.” Astfel, chiar și pentru elevii mai mici, platforma a permis continuarea orelor „în pași mici, dar siguri”, ajutându-i să primească și să-și însușească toate cunoștințele necesare.

De ajutor este și secțiunea Teme, folosită și de domnul profesor de engleză Cosmin Pop, care a folosit-o pentru încărcarea fișierelor Word. Alături de temele corectate, Codruța-Oana Gavrilă a ales să le lase elevilor ei din clasele primare și câte un mesaj scurt ca feedback. „Acel mesaj a avut un impact major asupra copiilor buni și foarte buni, dar le-a fost de folos și celor care au nevoie de mai mult ajutor, pentru că a reprezentat o motivație în plus” este de părere doamna profesoară.

Una dintre secțiunile cele mai apreciate ale platformei rămâne în continuare cea a testelor, oferind posibilitatea de a crea propriile chestionare sau de a le folosi sau adapta pe cele create de alți profesori și disponibile în biblioteca platformei. Acestea au fost de un real ajutor și pentru doamna profesoară Codruța-Oana Gavrilă: „Testele de pe platformă au făcut parte din procesul instructiv-educativ în perioada pandemiei. Am reușit să creez teste, pe care copiii le-au putut accesa ușor și care ofereau o evaluare obiectivă și imediată.”

Totodată, modulul de videoconferințe a permis profesorilor de toate disciplinele să își organizeze orele online, integrând-o într-un mod creativ în procesul didactic la orele de biologie, chimie și altele. 

Doamna profesoară de chimie Dana Pașca, de exemplu, a considerat că platforma îi oferă suficientă flexibilitate pentru a putea utiliza și alte aplicații în timp ce susținea orele online: „La orele de chimie am utilizat secțiunea conferință video a platformei, unde am folosit Jamboard-ul (pe care l-am distribuit și elevilor pentru a rezolva exerciții), filmulețe cu lecții sau experiențe de pe Youtube.”

Pentru domnul profesor de desen Cornel Gavrilă, platforma „a fost de mare ajutor în perioada școlii online. Mi-a fost mai ușor să accesez anumite link-uri, jocuri interactive, tutoriale și filmulețe de prezentare, ceea ce a presupus o activitate de predare-învățare-evaluare mult mai ușoară și mai plăcută.” În timp ce doamnei profesoare de matematică, Corina Mureșan, platforma i-a folosit „la geometrie, deoarece am folosit creioanele colorate și ustensilele pentru a crea corpurile geometrice, dar și la algebră, în special, cu lecțiile existente”.

Însă platforma Digitaliada „nu a fost utilă numai pentru lecțiile online, ci și pentru activități extrașcolare realizate cu părinții, pentru inspecțiile de definitivat, grad I sau II pe care trebuie să le susțină profesorii de-a lungul carierei lor, pentru desfășurarea proiectelor”, după cum susține doamna directoare Cornelia Oneț. Pentru clasele de învățământ primar, doamna Codruța-Oana Gavrilă a folosit modulul de videoconferințe de pe platformă pentru organizarea ședințelor cu părinții, pentru a păstra legătura și a organizat chiar și un workshop pe tema ‚Cum abordezi pozitiv comportamentele copilului?’, în cadrul proiectului Împreună pentru viitor implementat în școala Recea. În plus, tot cu ajutorul videoconferințelor, școala a putut organiza întâlniri și schimburi de bune practici cu colegi din Republica Moldova.

Nu în ultimul rând, platforma este preferată de profesori nu numai pentru funcționalitatea sa, ci și pentru siguranța pe care o oferă: „Pentru mine platforma Digitaliada a fost cea mai bună cale de comunicare cu elevii și am ales să o utilizez deoarece funcționează bine și sunt protejată atât eu, cât și elevii de factori perturbatori din exterior” consideră doamna profesoară de biologie Ramona Botiș.

Funcționalitățile complexe ale platformei Digitaliada de Învățare și Testare online au reprezentat un plus în activitatea didactică și i-a convins pe mulți dintre profesorii care au utilizat-o să continue să o facă și după revenirea la școală. „Sigur, vom păstra multe lucruri din experiența acumulată și ceea ce am observat este că ne-am obișnuit foarte mult să lucrăm pe tableta grafică, să avem toate ustensilele la îndemână, încât, acum, ne vine greu să mai scriem cu cretă”, mărturisește doamna directoare a Școlii Gimnaziale Recea, Veronica Cornelia Oneț.

 

Școala Gimnazială Recea, județul Maramureș, este una dintre cele 10 școli selectate în ediția a IV-a Digitaliada.