vladxela
Trimis la 10.02.2019Utilizând mijloace interactive și personaje de tipul celor din desenele animate, simulează diverse situații din viața reală și nu numai, pentru a facilita conexiunea dintre noțiuni teoretice și situații concrete. Folosind umorul, elevii se destind și se concentrează asupra materialului fără să simtă vreo constrângere. Materialul are la final un test de consolidare și evaluare a cunoștințelor acumulate pe parcursul vizionării, prezentat în aceeași manieră umoristică, interactivă.
Acest concept de material video poate fi realizat pentru toate materiile școlare, atuul său constând în durata scurtă, accesibilă (3-5 minute), fiind ușor de utilizat pentru captarea atenției elevilor, susținerea activităților de predare și evaluare clasice, dar și pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
Fiind foarte accesibil, materialul poate fi folosit prin intermediul unei platforme de streaming video pe tablete, telefoane mobile, laptopuri sau utilizând un video proiector. Este ideal pentru consolidarea cunoștințelor elevilor care provin din medii defavorizate, cu acces dificil la manuale auxiliare sau la alte mijloace de învățare.
Se pot realiza miniserii de materiale video pentru a acoperi fiecare capitol, cum este capitolul despre bacterii, din exemplul nostru. Probabil 5-10 astfel de materiale video, cu o durată de maxim 30 de minute, ar putea susține întreg capitolul. De asemenea, se pot realiza teste video într-o manieră asămănătoare testului de la finalul materialului anexat (pot fi itemi obiectivi, semi-obiectivi, deschiși) pentru a diminua stresul cauzat de conceptul de examen/evaluare a elevilor. Pentru itemi deschiși, cum ar fi un eseu la limba română, se poate face proiectarea enunțului la început (de exemplu: conceperea unui eseu despre un personaj mitologic), iar ca fundal pentru timpul acordat pot apărea o serie de sugestii de personaje, sunete de bătălii, sunete ambientale, menite să susțină elevii în procesul creativ.
Proiectul a fost realizat utilizând materiale care nu încalcă drepturile de autor, de pe platformele: freepik.com, cont premium; youtube.com/audiolibrary/music; reesound.org și altele.
vladxela, profesor de Altă disciplină
Palatul Copiilor Cluj, România, Cluj-Napoca, Cluj
Trimis la 10.02.2019 - 15:39
SuperEroii Dobrotesti sunt o echipa de elevi înțelepți din clasa a V-a din Școala noastră care si-au propus sa salveze apa din localitatea noastră!
Cum? Destul de simplu pentru niște SuperEroi!
Am realizat o serie de experimente prin care am evidențiat cum influențează apa creșterea plantelor.
Pavel Reli Iuliana
Școala Gimnazială Nr 1 , Teleorman
Clip video despre risipa alimentară. Face parte dintr-o serie de 12 clipuri de educație ecologică ce are ca scop inducerea de comportamente ecologice și civice corecte.
Kolectiv România
București
1 comentariu
Biologie
Interesanta lecție și foarte utila.
Răspunde