Rareș Tohănean
Trimis la 10.01.2022Link: https://mquest.ro/home/digitaliada2022
Materialul înscris se folosește exclusiv online și conține filme, chestionar video interactiv și exemple de probleme rezolvate.
Materialul respectă Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educației naționale nr. 3393/28.02.2017, Programa școlară pentru disciplina Matematică clasele V-a – a VIII-a.
Materialul conține lecții interactive care pot fi utilizate ca mijloc complementar în procesul de învățare al elevilor. Lecțiile sunt orientate către înțelegerea matematicii de către elevi. Se poate folosi în clasă sau individual parcurgând filmele, chestionarul interactiv și exercițiile rezolvate.
Cu ajutorul filmelor ne asigurăm că teoria este expusă și că există o legătură atât între lecțiile precedente și teoria curentă cât și între teoria expusă și mediul înconjurător/aplicații din lumea reală acolo unde este posibil.
Modul de prezentare încearcă să folosească un limbaj mai apropiat de cel al elevilor și mai puțin abstract. Focalizarea este pe înțelegerea noțiunilor și mai puțin pe formalism. Cel puțin la clasele mici V, VI, ne străduim să realizăm în jurul lecțiilor de matematică un mediu familiar astfel încât elevul să se simtă în siguranță și capabil de a învăța lucruri noi.
În acest material am omis intenționat probleme considerate "dificile" pentru că am considerat că acestea pot fi găsite în culegeri. Pentru mine este important ca elevul să-și însușească itemii menționați în programa școlară. Cu această bază formată se poate discuta apoi de performanță pentru cei înclinați către asta.
Sunt foarte puțini elevi de gimnaziu care găsesc o plăcere intelectuală intrinsecă pentru matematică. Toți ceilalți așteaptă de la profesori motivația pentru a continua. Astfel, părinții și profesorii pot spera că la un moment dat se va aprinde în ei scânteia plăcerii pentru cunoaștere.
Din păcate faptul că matematica modelează mintea unui elev nu este un factor motivator și pentru elevul însuși. Ar putea fi pentru părinte, pentru profesor, pentru societate în ansamblu dar nu este pentru elev.
Cred că singura cale, în contextul actual, este să arătăm aplicabilitatea matematicii și astfel să facilităm învățarea teoriei abstracte. Aplicabilitatea este ca un cub de zahăr, dacă-mi permiteți, peste care vărsăm o picătură de doctorie.
Strategia nu este nouă, observ că multe alte țări o folosesc pentru a transmite matematica elevilor normali. Pentru genii și olimpici, sigur, alte strategii pot fi mai potrivite.
Exact în aceste acorduri sunt construite filmele și chestionarele din materialul din concurs.
Rareș Tohănean
București
Trimis la 10.01.2022 - 15:31
Elevul cu dizabilitati Moisii Gabriel a realizat la clasa, cu ajutorul doamnei profesor-educator Toma Mihaela, un puzzle interactiv ce reprezinta un baiat si o fata, pe care am folosit-o in cadrul orei de Formarea autonomiei personale, rezolvandu-l impreuna cu ceilalti colegi de clasa.
Moisii Gabriel
Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Targu Neamt, Neamț
m realizat o fisa interactiva in programul Liveworksheets, pentru elevii clasei a clasei a V a, la disciplina Socializare din trunchiul comun de Terapii complexe specifice si integrate, pentru copiii cu dizabilitati.
Mihaela T
Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Targu Neamt, Neamț