Fundația Orange

Media


Marius Cocuț, profesor TIC: Educația digitală este viitorul, copiii trebuie atrași să învețe

Marius Cocuț, profesor TIC: Educația digitală este viitorul, copiii trebuie atrași să învețe

FOTO: Profesorul de TIC și elevii săi în laboratorul digital


Profesorul de TIC de la Liceul Tehnologic din comuna Vînători-Neamț, Marius Cocuț, recunoaște că este foarte important pentru el să folosească metode alternative de predare. În acest sens, în Digitaliada a găsit un adevărat sprijin.

Digitaliada: Domnule profesor, am asistat la o oră de informatică din viitor. Modul în care i-ați pus pe copii să exemplifice un algoritm ne-a plăcut foarte mult. Cum v-a venit ideea?

Prof. Marius Cocuț: Ideea este foarte simplă. M-am gândit inițial la aplicații, la ce pot să extrag de acolo care să fie pe înțelesul copiilor. Și atunci, având lecția despre structura algoritmică, m-am gândit că aplicația Lightbot ar fi cea mai potrivită pentru lecția aceasta. Puteam însă să aleg orice altă aplicație, le-am lucrat pe toate cu ei, elevii le știu. 

Digitaliada: Cum îi vedeți pe copii acum, la câteva luni după acces la educație digitală?

Prof. Marius Cocuț: Din punctul meu de vedere, accesul la educație digitală este viitorul, este foarte important să atragem copiii să învețe. Mai ales în domeniul TIC, este foarte important să folosim metode alternative. Acest lucru îl face Digitaliada, educație prin aplicații digitale, este o metodă alternativă de predare, o metodă pe care copiii o prind imediat, le place și le rămâne întipărită, ca tot ceea ce le place. Ceea ce nu le place nu le rămâne întipărit. Dacă le făceam algoritmul pe hârtie, în pseudocod sau scheme logice, cu siguranță n-ar fi reținut ce este un algoritm, nu ar fi înțeles. Așa, v-ați convins și dumneavoastră că elevii știu ce este un algoritm.

Digitaliada: Cum ați primit dumneavoastră educația digitală?

Prof. Marius Cocuț: Am primit-o cu foarte mult entuziasm, mai ales gândindu-mă la orele pe care le voi face cu copiii. Deci, la fel, m-am gândit în viitor. O să avem tablete, va fi interesant să pot să fac și altceva decât am făcut până acum. Câteodată și eu mă plictiseam de orele clasice, de aceea folosesc tot timpul tabla, videoproiectorul, decât să scriem le proiectez lecția pe tablă.

Digitaliada: Ne-ați povestit și despre a doua structură a acestei școli, în care dumneavoastră mergeți și predați la clasa a V-a. Acolo lucrurile stau puțin diferit decât aici, în structura de bază.

Prof. Marius Cocuț: Este diferit pentru că și mediul social este puțin diferit. Acolo sunt copii cu situații grele. Fără părinți sau cu părinți plecați în străinătate, deci lăsați în grija bunicilor. Așa că m-am gândit să fac cunoștință cu copii care nu au văzut o tabletă în viața lor. Și, la început, a trebuit să lucrez cu ei așa cum lucrează învățătorul cu copiii de clasa I când le pune stiloul în mână. Efectiv să iau degetul și să îl pun pe tabletă să vadă că nu pățește nimic. Elevilor le era frică să apese pe butoane. Aveam și copii care adormeau la ore, acum nu mai adorm. Acum, simplul fapt că văd tableta îi emoționează. Și, implicit, mă emoționează și pe mine.