Fundația Orange

Media


Mărturia unui părinte: Cum a schimbat Digitaliada ora de Matematică pentru elevii de clasa a VIII-a

Mărturia unui părinte: Cum a schimbat Digitaliada ora de Matematică pentru elevii de clasa a VIII-a

“Băiatul meu este foarte atras de ora de matematică, în comparație cu clasa a VII-a".

"Venea atât de plictistit și atât de supărat că tot timpul nu pricepea ceva. Ei, de când cu tableta, intră atât de încântat la ora de matematică și iese la fel de încântat, că a înțeles”. Locul unde predarea s-a transformat în fascinație este Școala Gimnazială nr. 1 Roata de Jos, județul Giurgiu, iar povestea este depănată de Steluța Pavel, mama unui copil aflat în clasa a VIII-a. 

Școala Gimnazială nr. 1 Roata de Jos, județul Giurgiu, este una dintre cele 10 școli selectate să intre în proiectul Digitaliada, ediția a IV-a. Noutatea pe care le-a adus-o copiilor acest proiect este că, din septembrie 2019, ei învață matematică și TIC și în laboratorul Digitaliada din școală, folosind tablete, aplicații digitale și metode de predare la care până acum nu au mai fost expuși.

Digitaliada: Care este impactul predării digitale a matematicii și TIC, din perspectiva de părinte? 

Steluța Pavel, părinte: Am un băiat de clasa a VIII-a. Ținând cont că ne așteaptă un examen și emoțiile sunt mari și pentru noi, și pentru ei, eu consider că e un lucru foarte benefic și îl văd și pe el că e foarte încântat. Foarte încântați au fost când au primit și au văzut cum se lucrează, cu toate că ei au tablete, majoritatea. Știau procedura, dar fiind vorba despre o oră la care nu știu cu cât drag intrau înainte, acum sunt foarte încântați. 

Digitaliada: Ce este diferit în modul în care fiul dvs. privește școala acum, față de anul trecut, când școala nu intrase în acest proiect?

Steluța Pavel, părinte: Dacă înainte nu era atât de optimist în privința orelor, că le mai distrăgea atenția un coleg, acum asta îmi spune: mami, toată ora nu pot să îmi iau ochii de acolo!

Digitaliada: Ce vă povestește, când vine de la școală?

Steluța Pavel, părinte: Tot timpul vine și îmi spune: "vai, deci în ora asta au încăput atâtea informații!" Și a fost atât de atent acolo, încât pricepe absolut orice. Dacă, înainte, la tablă nu înțelegea ceva, de fiecare dată, acum pot să spun că înțelege ora de matematică.De fiecare dată vine și îmi spune că a înțeles perfect. E un copil bun și,fiind încântat acum de ora de matematică, tot timpul încearcă el să dea indicații și în stânga, și în dreapta. Sunt și copii care, ținând cont de zonă - nu e o zonă chiar ok din punct de vedere financiar -, unii chiar nu au văzut până acum o tabletă și a fost mai greu la început. Și asta spuneau, că au încercat oarecum să îi integreze pe toți în lucrul cu tableta.

Digitaliada: Care sunt beneficiile predării digitale, așa cum ați văzut-o în școala fiului dumneavoastră?

Steluța Pavel, părinte: Tot timpul au informații noi și multă informație, pe care o și pricep, o înțeleg. Este unul dintre principalele beneficii. Cred că cel mai important ăsta ar fi, din punctul meu de vedere. El adună informația mult mai repede decât dintr-un manual, unde trebuie să stea să îl studieze și ei sunt în criză de timp tot timpul. Deci pe tablete încape foarte multă informație, pe care o și pricep - asta este ideea.