Fundația Orange

Matematica si minecraft - perimetre

Alte resurse

Clop Ana Mariana

Trimis la 18.03.2020

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, INFORMATICĂ ȘI TIC, VI, VII, VIII MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

În această lecție elevii vor calcula ariile și perimetrele unor suprafețe din viața reală în formă de dreptunghi sau care pot fi compuse din dreptunghiuri, și vor folosi jocul Minecraft la final pentru a reconstitui acolo fișa după care au lucrat.



Aplicații


Documente


- Elevii vor primi fișele de lucru pe care se află schița unui teren parcelat (vezi anexa1) Se analizează frontal schița și cerințele de pe fișă.

- Se reamintesc formulele care se folosesc pentru calculul ariei și a perimetrului dreptunghiului și se scriu pe tablă. Apoi se reamintește cum ar putea să afle aria și perimetrul suprafețelor care nu sunt dreptunghiulare („locul de pășune” și „țarcul de vest”)

- Elevii vor lucra în perechi. Vor urmări dimensiunile pe harta de pe fișă considerate în metri și vor afla ariile și perimetrele a trei parcele: „casa fermierului”, „locul de pășune al oilor” și „suprafața totală”. Cei care lucrează mai repede vor transforma, opțional, ariile și în hectare. Verificarea calculelor se va face frontal.

Elevii au calculatoarele pe masă și au de rezolvat independent următoarele sarcini:

• să deschidă jocul Minecraft și să creeze o „lume nouă” în care să nu aibă forme de relief. Această opțiune se setează din Advanced - World type - Flat - Create World.

• să construiască schița de pe fișă și în Minecraft.


Clop Ana Mariana, profesor de Matematică

Liceul Vocațional Pedagogic Nicolae Bolcaș, România, Beiuș, Bihor

Trimis la 18.03.2020 - 17:35


Materiale similare

AlgAR

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, V, VI, VII, VIII

AlgAR este o aplicație de mobil destinată începătorilor în domeniul programării care prezintă în mod vizual și interactiv algoritmii esențiali, dar dificili printr-o experiență gamificată cu Realitate Augmentată. Alga, pisica unui programator se pierde, iar elevii o ajută rezolvând o serie de puzzle

Calculul datei Paștilor folosind Tinker

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, V, VI, VII, VIII

Cu ajutorul aplicației Tynker am realizat un program de calcul pentru data serbării Paștilor ortodoxe din fiecare an (calendarul Iulian). Pentru acest lucru am folosit algoritmul lui Carl Friedrich Gauss (1777-1855).