Monica Iuliana Onica
Trimis la 13.02.2019,,Învățarea este optimizată atunci când se bazează pe cunoaștere și experiențe anteriore ale elevilor care le permit acestora să lege ceea ce știu deja de noile informații care trebuie învățate.'' (Roth, 1990)
Descrierea lecției
Etapele:
1. Am grupat elevii în perechi și le-am solicitat să întocmească o listă cu tot ceea ce știu despre tema abordată, având la dispoziție cinci minute. În acest timp, am desenat pe tablă un tabel cu următoarele coloane: Știu-vreau să știu-am învățat -Ș-VȘ-Î.
2. I-am cerut fiecărei perechi să spună ce a scris și am notat în prima coloană doar informațiile cu care tot grupul a fost de acord. În paralel, elevii au notat aceste informații în fișa lor de la Anexa 2.
3. Folosind aceeași metodă elevii au elaborat o listă de întrebări. Aceștia au identificat întrebările pe care ei le aveau despre Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord. Procedând la fel, am notat în cea de a doua coloană a tabelului de pe tablă întrebările elevilor. Aceste întrebări au evidențiat nevoile de învățare ale elevilor în legătură cu tema abordată.
4. Elevii au primit sarcina de a citi textul noii lecții ( Anexa 1). Deoarece aceștia erau în clasa a VI a, au citit individual textul.
5. După lectura textului, am revenit asupra întrebărilor formulate în cea de a doua coloană și am consultat la care dintre acestea s-au găsit răspunsurile în text. Aceste răspunsuri au fost trecute în coloana ,,Am învățat''.
6. Sub îndrumarea mea, elevii au făcut comparație între ceea ce ei cunoșteau deja despre tema abordată, tipul și conținutul întrebărilor pe care le-au formulat și ceea ce au învățat prin lecturarea textului lecției.
7. Elevii au comparat ceea ce cunoșteau înainte de lecturare - informațiile din prima coloană a tabelului - cu ceea ce ei au învățat - informațiile din a treia coloană a tabelului. De asemenea, și-au analizat întrebările care au găsit un răspuns prin informațiile furnizate de text și le-au subliniat pe cele care încă necesită un răspuns. Am discutat cu aceștia despre ultimele întrebări și i-am îndrumat spre sursele unde ar putea căuta respectivele informații. Unele dintre întrebările lor au rămas fără răspuns, iar în unele cazuri, elevii au identificat întrebări noi.
În aceste cazuri, am folosit întrebările ca punct de plecare pentru investigații și le-am solicitat elevilor să realizeze un portofoliu care să cuprindă datele identificate de ei. Fiecare portofoliu a avut subiecte diferite, în funcție de nelămuririle și interesul fiecărui elev.
8. Informația cuprinsă în coloana a treia ,,Am învățat” a fost organizată în diferite categorii England, Scotland, Wales, Northern Ireland.
Monica Iuliana Onica, profesor de Limbi moderne
Colegiul Național , ROMANIA, TECUCI, Galați
Trimis la 13.02.2019 - 21:50
Elevii vor invata verbele regulate la indicativ prezent prin intermediul platformei interactive Nearpod, intr-un mod atractiv.
Ioana Horga
Colegiul Național ”Gheorghe Sincai”, Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Maramureș
Valorificând studii de referință din bibliografia de specialitate (Goldman 2004, Kearney & Schuck 2005, Reyna & Meier 2018) și experiența a două ediții ale Festivalului de videoproiecte educaționale, am reușit să elaborez un model pedagogic de implementare a conținutului video generat de elevi.
Armanda Stroia
Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Cluj