Fundația Orange

Moldova în vremea lui Ștefan cel Mare

Concurs

Boian Aurelia Cornelia

Trimis la 29.01.2022

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, ISTORIE, IV MEDIU PREDARE, EVALUARE

Lecție interactivă de predare - învățare - evaluare la disciplina Istorie, clasa a IV-a.


Alte materiale educaționale


Galerie imagini, clic pentru zoom


Link: https://library.livresq.com/details/603c276fa08ebe00073db702

Cuprins:
Personalitatea lui Ștefan cel Mare
Situația externă și internă a Moldovei
Organizarea țării și faptele domnitorului
Luptele pentru apărarea țării
Importanța domniei lui Ștefan cel Mare
Cuvinte cheie: voievod, cetate, alianță, tribut, ctitorie, răzeș
Test - Moldova în vremea lui Ștefan cel Mare
Vrei să știi mai mult?
Tema de casă și încheierea lecției


Alte informații

Competențe specifice:
1.1. Ordonarea cronologică a unor evenimente din viața familiei, a faptelor prezentate într-o situație de învățare;
1.2. Localizarea în spațiu a evenimentelor istorice;
1.3. Recunoașterea preocupării oamenilor pentru raportarea la timp și spațiu.

Obiective
- să utilizeze informații din surse istorice pentru prezentarea personalității voievodului;
- să localizeze în timp și spațiu evenimentele istorice din Moldova în vremea lui Ștefan cel Mare;
- să identifice contextul istoric european în care își începe domnia;
- să localizeze pe hartă cetăți construite sau întărite de domnitor și locul de desfășurare a unor bătălii;
- să relateze, pe baza resurselor, despre evenimentele istorice studiate, folosind termeni de specialitate;
- să motiveze importanța domniei lui Ștefan cel Mare.


Boian Aurelia Cornelia, profesor de Educație civică / socială, Geografie, Istorie, Matematică, Limba și literatura română, Educație muzicală, Educație plastică, Educație tehnologică, Științe ale naturii

Scoala Gimnaziala Vad, Cetan, Cluj

Trimis la 29.01.2022 - 10:49


Materiale similare

Bingo Educațional

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV, V, VI, VII, VIII

Aplicația Bingo Educațional permite generarea unor cartonașe unice pentru jocul Bingo. Acest joc poate fi utilizat la orice disciplină, de la nivel preșcolar, până la nivel universitar. Toate jocurile elaborate rămân disponibile pentru alți utilizatori. Site: https://cubulet.ro/EduBingo/

S.O.S poveștile! - joc digital

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, II, III, IV

Jocul propus poate fi aplicat elevilor din ciclul primar ca test de evaluare în urma lecturilor citite. Se remarcă prin ineditul probelor, interactivitate și poate motiva elevii să citească mai mult!