Pop Constanța
Trimis la 06.01.2022Această lecție are un caracter introductiv-aplicativ în limbaje de programare. Elevii vor învăța cum să instaleze și să creeze primul lor program și care sunt elementele limbajului de programare C++. Limbajul C a fost creat la începutul anilor '70 de către Brian WKernigham și Dennis M Ritchie de la Bell Laboratories New Jersey, fiind inițial destinat scrierii unei părți din sistemul de operare Unix.
Limbajul C permite scrierea de programe bine structurate, datorită construcțiilor sale de control al fluxului: grupări de instrucțiuni, luări de decizii (if), cicluri cu testul de terminare înaintea ciclului (while, for) sau după ciclu (do) și selecția unui caz dintr-o mulțime de cazuri (switch).
Limbajul C permite lucrul cu point-eri și are o aritmetică de adrese puternică. Limbajul C nu are operații care prelucrează direct obiectele compuse cum sunt șirurile de caractere, mulțimile, listele sau masivele, considerate fiecare ca o entitate. Limbajul C nu prezintă facilități de alocare a memoriei altele decât definiția statică sau disciplina de stivă relativă la variabilele locale ale funcțiilor.
În sfârșit, limbajul C nu are facilități de intrare-ieșire și nici metode directe de acces la fișiere. Toate aceste mecanisme de nivel înalt sunt realizate prin funcții explicite. Deși limbajul C este, așadar, un limbaj de nivel relativ scăzut, el este un limbaj agreabil, expresiv și elastic, care se pretează la o gamă largă de programe.
C este un limbaj restrâns și se învață relativ ușor, iar subtilitățile se rețin pe măsură ce experiența în programare crește.
Link: https://youtu.be/Doomz1136a0
Pop Constanța, profesor de Informatică și TIC
Liceul Tehnologic, Feldru, Bistrița-Năsăud
Trimis la 06.01.2022 - 19:39
„Animații grafice și modele 3D” este o prezentare Google slides interactivă. Este publicată în mediul WEB ca resursă deschisă. Utilizarea acesteia în modul asincron încurajează autonomia în învățare, stimulează gândirea creatoare și dezvoltă abilități de manipulare a aplicațiilor.
Elena Matroana Hreciuc
Școala Gimnazială „Ion Creangă”, Suceava
un ITist (Ciprian de la unPi) programeaza (online) in Scratch 3 pentru prima data.
Scratch 3 este un limbaj de programare vizual, foarte usor de inteles, pentru copii.
(aceste inregistrari au fost initial live pe YouTube; vocea este acum amplificata)
Ciprian de la unPi
Dâmbovița