Fundația Orange

Opțional de animație pe calculator

Concurs

Corina Popescu

Trimis la 29.01.2018

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI, VII, VIII AVANSAT PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Opționalul studiază facilitațile puse la dispoziție de aplicația Adobe FLASH pentru proiectarea animațiilor 2D. Cursul este destinat celor care doresc să asimileze concepte elementare de animație, cum ar fi noțiunile de timeline, scena, frame, keyframe, motion tween



Proiecte didactice


Documente


Multimedia

https://drive.google.com/file/d/0B8-VX5s2l1EkYnAwQzB0d1I4RVdqYWdEUDFETUF3VXlxRWsw/view?usp=sharing

Optionalul studiaza facilitatile puse la dispozitie de aplicatia Adobe FLASH Professional CS5 pentru proiectarea animatiilor 2D. Cursul este destinat celor care doresc sa asimileze concepte elementare de animatie, cum ar fi notiunile de timeline, scena, frame, keyframe, motion tween , incluzand pe langa acestea si concepte de baza legate de programarea in ActionScript. Materialul este structurat intr-o maniera accesibila, sub forma unor lectii in care predomina caracterul demonstrativ, elevii sunt incurajati sa-si fixeze notiunile prin specificul aplicativ al lectiilor si prin intermediul temei pentru acasa de la sfarsitul fiecarei lectii. Fiecare lectie este bogat ilustrata cu capturi ai pasilor care trebuie urmati si este insotita de fisierul corespunzator, astfel incat efortul depus de profesor este redus considerabil. Timpul necesar desfasurarii cursului este de 1 ora pe saptamana. Pentru a veni in sprijinul cadrelor didactice care ar dori sa realizeze acest optional la clasa, la sfarsitul cursului acestia pot gasi documentele de proiectare necesare si anume programa scolara, planificarea calendaristica anuala si proiectele unitatilor de invatare. Impactul optionalului asupra elevilor este semnificativ, deoarece in urma insusirii cunostintelor minime necesare acestia vor fi capabili sa-si transpuna propriile idei in realitate, si sa creeze astfel animatii originale fie pentru a satisface cerintele scolii sau aspiratiile personale.
Cuprinsul cursului este urmatorul:
• Interfața aplicatiei
• Instrumentul Selection
• Instrumentul Color Mixer
• Motion Tween
• Shape Tween
• Decuparea unei imagini
• Utilizarea straturilor
• Linii de ghidaj
• Strat de tip mască
• Crearea unui Symbol
• Utilizarea scenelor
• Inserarea sunetului
• Inserarea textului
• Butoane
• Felicitări electronice
• Drag&Drop
• Puzzle
• Deplasarea între scene
• Realizarea unui album foto
Alte materiale suplimentare mai pot fi consultate la urmatoarele pagini: https://atelierflash.wikispaces.com/ si


Alte informații

Am elaborat acest optional cu elevii de gimnaziu, dar si cu cei de liceu mai apoi, pe parcursul a mai multor ani, numele initial fiind "Atelier Flash - Curriculum la decizia scolii". Ideea lui mi-a venit ca urmare a participarii la proiectul Intel@Teach 2010, care urmarea abordarea creativa a invatarii, materialele realizate de elevi putand fi vazute la adresa: https://atelierflash.wikispaces.com/ sectiunea Materiale elevi. De asemenea, optionalul a luat Premiul de popularitate SIveco in cadrul Conferintei Nationale de Invatamant Virtual - CNIV 2010, organizata de Universitatea Bucuresti, Facultatea de Matematica, rezultatele se pot consulta la adresa: http://www.cniv.ro/sites/rezultate_concurs.pdf .


Corina Popescu, profesor de Informatică și TIC

Colegiul National , Romania, Targu Carbunesti, Gorj

Trimis la 29.01.2018 - 13:45


Materiale similare

Editarea grafică a imaginii - programă opțional

Informatică și TIC
INFORMATICĂ ȘI TIC, VIII

Cursul opțional “ Editarea grafică a imaginii”, propus pentru clasa a VIII-a, gimnaziu, are ca scop principal dezvoltarea competențelor digitale, de lucru cu editoare grafice avansate, lucrul în echipă și formarea abilităților de a crea produse grafice de calitate.

Proiect de tehnologie didactică (Pledoarie pentru abordarea unei noțiuni din perspectivă transdisciplinară)

Interdisciplinar
INFORMATICĂ ȘI TIC, VI

Lumea modernă, dominată de tehnologie lasă din ce în ce mai puțin spațiu pentru manifestarea creativității elevilor, pentru ca ei să poată aborda într-o viziune unitară aspecte ale științei și ale artei. Am încercat realizarea unui proiect didactic care să îmbine noțiunile științifice și artistice.