Fundația Orange

Pădurea - mediu de viață

Concurs

Mihaela Gogu

Trimis la 29.01.2022

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, IV ÎNCEPĂTOR PREDARE

Un material digital complex, un model de proiectare didactică a unei lecții la Științe, care poate fi folosit atât sincron cât și asincron, facilitând elevilor învățarea conștientă și activă, inclusiv dezvoltarea abilităților TIC.



Proiecte didactice


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Linkul materialului „Pădurea - mediu de viață” - realizat în platforma genial.ly:
https://view.genial.ly/60c7acab91c6170db6d6f685/presentation-padurea-mediu-de-viata-by-mihaela-gogu

Resursa este concepută pentru realizarea unei lecții interactive, în care elevii să interacționeze în mod conștient și inedit cu cunoștințele depre pădure, ca mediu de viață. Prin utilizarea „elementelor-surpriză”, a acelor iconițe interactive, care, la apăsare, vibrează, elevii descoperă multiple cunoștințe și curiozități despre pădure, fiindu-le implicate toate simțurile.

Materialul conține și jocuri-2 puzzle-uri despre pădurile de foioase și de conifere, pe care elevii pot să le rezolve, un videoclip, un test- exercițiu de evaluare interactivă, precum și alte elemente atractive, precum ghicitori despre viețuitoarele pădurii și, în final, drept dar pentru elevii implicați, un frumos cântec, cu aceeași temă. Elevii își vor antrena și exersa insclusiv abilitățile digitale.

Resursa educațională deschisă este creată pe platforma Genial.ly, este reutilizabilă și poate fi adaptată cu ușurință în funcție de obiectivele urmărite în cadrul lecției.

Ușor de urmărit de elevi, asincron, chiar și fără un adult ca ghid.


Alte informații

Acest tip de resursă poate fi utilizat la orice clasă din ciclul primar. Am realizat-o pornind de la competența specifică din programa școlară, de la Științe, clasa a IV-a, „1.1. Identificarea unor relații între corpuri în cadrul unor fenomene și procese”.

Resursele incluse în materialul „Pădurea- mediu de viață”, realizate de aceeași autoare:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0e109839e17b
( Puzzle, realizat în Jigsaw Planet, pentru subtema „Padurea de foioase”)
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=29a54aa78529
(Puzzle, realizat în Jigsaw Planet, pentru subtema „Padurea de conifere”)
https://wordwall.net/ro/resource/17794771
(Exercițiu- Joc realizat in wordwall - „Viețuitoare din pădure”)


Mihaela Gogu, profesor de Educație civică / socială, Geografie, Matematică, Limba și literatura română, Științe ale naturii

Scoala Gimnazială „Nicolae Stoleru”, Baia, Suceava

Trimis la 29.01.2022 - 17:07


Materiale similare

Proprietățile apei. Utilizările apei în diferite stări de agregare

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, IV

Lecție interactivă de predare-învățare-evaluare la disciplina Științe ale naturii, clasa a IV-a.

Primăvara – Anotimpul renașterii

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, III, IV

Pornind de la întrebarea cheie: Cum este primăvara în orașul nostru?, proiectul interdisciplinar „Primăvara – Anotimpul renașterii” este o provocare pentru elevi de a afla cât mai multe cunoștințe despre anotimpul primăvara, despre scriitori și poeți care au descris frumusețea acestui anotimp în operele lor, motivându-i să scrie, să compună și să realizeze ei înșiși materiale media care să ilustreze frumusețea anotimpului primăvara în orașul nostru.