Fundația Orange

Pământul. Mediu de viață

Concurs

Adina-Veronica Godja

Trimis la 14.01.2021

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III MEDIU EVALUARE

Lecție interactivă, realizată în Livresq, are ca scop dezvoltarea capacităților de explorare, investigare a realității prin observarea și experimentarea unor fenomene fizice.



Alte materiale educaționale


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Lecție realizată în LIVRESQ

https://library.livresq.com/details/5ff210b34395010007d89568

Cuprins
1. Apa,aerul,solul
2. Surse de apă. Mișcarea apei la suprafața pământului
3. Transformări ale stărilor de agregare
4. Fenomene ale naturii. Circuitul apei în natură
5. Poluarea și protejarea Pământului

Circuitul apei în natură ( denumit uneori și ciclul hidrologic sau ciclul apei) este procesul de circulație continuă a apei în cadrul hidrosferei Pământului. Acest proces este pus în mișcare de radiația solară și de gravitație. Acesta descrie mișcarea apei la suprafața pământului, în atmosferă și sub pământ. Apa circulă constant dintr-un loc în altul prin evaporare, condensare, precipitații sau colectare.

Acest plan de lecție are ca scop dezvoltarea capacităților de explorare investigare a realității prin observarea și experimentarea unor fenomene fizice.

Apa și aerul sunt corpuri prezente pretutindeni în natură.

Apa este un corp lichid ,care nu are culoare,gust și nici miros. Viețuitoarele au nevoie de apă pentru a trăi.

Aerul este un corp gazos. Eu nu are culoare și nici miros. În componența aerului intră mai multe gaze, dintre care oxigenul este cel care întreține viața.Pădurile sunt o sursă importantă de oxigen. Aerul este indispensabil viețuitoarelor.

Solul este stratul de la suprafața pământului în care plantele își înfig rădăcinile. În sol se găsesc aer și apă, care asigură condițiile de trai pentru unele viețuitoare.

Apa, aerul și solul sunt factori esențiali ai vieții pe Pământ.


Alte informații

LIVRESQ este un editor de conținut educațional. Cu el poți să creezi cursuri eLearning și lecții interactive. Totul se realizează online, nu trebuie nimic descărcat sau instalat.

În LIVRESQ se pot folosi Imagini, Galerii, Celule de Text, Chestionare, Clipuri video, Fișiere Audio, Ferestre pop-up, GIF-uri, Obiecte web încorporate (iFrames), Tabele, Șabloane. Toate aceste resurse pot fi utilizate pentru a construi un curs sau o lecție LIVRESQ.

In realizarea acestei lecții interactive s-au folosit următoarele resurse: $ secțiuni, 9 imagini în pagină, 6 imagini în text, 6 video, 4 chestionare, 1 atașament, o resursă tip acordeon, o resursă tip tab.

S-a folosit imagine reprezentativă, interfața în limba română.

Navigarea în lecție se face prin derulare infinită. Barele sunt mereu prezente.


Adina-Veronica Godja, profesor de Altă disciplină

Școala Gimnazială Oncești, Sighetu Marmației, Maramureș

Trimis la 14.01.2021 - 20:11


Materiale similare

Poluarea și protejarea mediului

Științe ale naturii
ȘTIINȚE ALE NATURII, III MEDIU PREDARE

Tipul lecției: predare, învățare, autoevaluare.
Obiective:
- să identifice acțiunile dăunătoare mediului
- să identifice măsurile de protecție ale mediului
- să definească deșeurile
- să înțeleagă modalitatea de reciclare a deșeurilor

Blog educativ „Mînecuța cu idei”

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, GEOGRAFIE, EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, EDUCAȚIE PLASTICĂ, ȘTIINȚE ALE NATURII, DEZVOLTARE PERSONALĂ, MUZICĂ ȘI MIȘCARE, JOC ȘI MIȘCARE, I, II, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

În luna mai 2020 am creat un blog educativ în care am postat scenarii didactice, idei pentru ședințele cu părinții, jocuri interactive. Cele mai multe resurse îmbracă forma unui PowerPoint, dar găsesc linkuri și către alte aplicații digitale: Bookcreator, Livresq, jocuri Wordwall, LearningApps.