Fundația Orange

Media


Pentru Ana Gavrilescu, directoarea școlii din Tîmboești, Digitaliada înseamnă copii câștigați

Pentru Ana Gavrilescu, directoarea școlii din Tîmboești, Digitaliada înseamnă copii câștigați

Să faci un copil să îndrăgească școala, când nimeni de acasă nu îi vorbește de ea, este o performanță.

Să aduci un copil la școală, atunci când părinții plecați în străinătate îl pun să aibă grijă de gospodărie, este o performanță. Sunt ștachete pe care directoarea școlii din Tîmboești, Vrancea, și le-a ridicat singură pentru a-și antrena apoi întreaga echipă de profesori să-i învețe pe copii că "e bine la școală”. 

 

Digitaliada: Cum ați simțit etapa de selecție în proiect?

Director Ana Gavrilescu: Am intrat în proiect în a treia ediție, iar pentru noi a fost un lucru extraordinar că am reușit să întrăm de la prima aplicație. Dar chiar dacă nu câștigam și nu era pozitivă intrarea noastră în proiect, tot aș fi încercat până intram în proiect pentru că e un lucru extraordinar, mai ales că este realizat pentru școlile din mediul rural. Noi nu avem condițiile școlilor din urban și copiii merită să fie valorizați și merită și ei o șansă. Acasă nu au nici măcar internet, așa că pentru ei este un lucru extraordinar când vin la școală.   

Digitaliada: Ați constatat un impact al proiectului pe care nu l-ați estimat în momentul în care ați intrat în competiție?

Director Ana Gavrilescu: Când am intrat în competiție, le-am spus colegilor: Haideți să facem și noi acest proiect, pentru copiii noștri!. Dar atunci nu realizam că impactul o să fie atât de mare asupra copiilor. Când merg în laborator, copiii intră în lumea lor. Sunt foarte curioși și învață lucruri noi alături de profesori. În momentul când un profesor vine la catedră cu un laptop, cu o tabletă, este ceva nou pentru ei.  

Digitaliada: Care este feedbackul pe care îl primiți de la profesori?

Director Ana Gavrilescu: Și profesorii sunt entuziasmați. Avem aici cadre didactice deosebite, un colectiv extraordinar - profesor de informatică dedicat, profesor de matematică, toți sunt dedicați pentru acesti copii minunați pe care îi avem. Am făcut acele cursuri de formare Digitaliada la care au participat și directorii, un lucru extraordinar. Mi s-a părut un lucru deosebit să poți să faci atâtea lucruri pe tablete și, la rândul nostru, să îi învățăm pe elevi. Iar cadrele didactice care au fost la formare i-au implicat și pe ceilalți colegi din școală.    

Digitaliada: Putem vorbi despre rezultate ale predării digitale, chiar și pe perioadă scurtă?

Director Ana Gavrilescu: Noi avem o școală în care exista fenomenul migrației școlare căci familiile pleacă în străinătate pentru muncă. Dar în zilele în care au informatică și se știe că se lucrează pe tablete și se intră în laborator, copiii chiar nu lipsesc. Poate în unele zile au anumite probleme, îi opresc părinții la muncă, sau să aibă grijă în gospodărie.
Am făcut sport de performanță și în momentul când eram pe podium și cânta imnul României, pentru mine era extraordinar. Așa am simțit în momentul în care am câștigat acest proiect și am zis: și la școala noastră o să putem face lucruri deosebite pentru copii. Pentru ei facem tot ce facem, iar când simțim progresul lor, și noi suntem bine. 

Digitaliada: Ați spus mai devreme că ați participat la formarea Digitaliada. A fost diferită de formările la care participați în mod curent?

Director Ana Gavrilescu: Da, e diferit, pentru că lucrezi cu un instrument, cu tableta. Eu, fiind profesor de Educație fizică, chiar am făcut pe tabletă joculețe și tactica de joc: am făcut omuleți și le-am arătat copiilor la jocul de volei, de exemplu, cum preiau mingea, cum se mișcă mingea peste fileu, pasele. Copiii văd și atunci e mult mai ușor ca metodică, să spun. Parcă ne-a și unit mai mult. Le-am arătat că sunt valoroși, chiar dacă stau la țară - că știți că eticheta ‘din mediul rural’ este pusă. Copiii noștri nu dețin atât de multe lucruri, dar au multe de oferit, iar noi încercăm să le oferim condiții la fel ca în urban. Ne mândrim mult cu acest laborator Digitaliada.