Fundația Orange

Povești de „Noapte bună!”

Concurs

Casapu Monica

Trimis la 25.01.2022

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Poveștile de „Noapte bună!”, realizate sub formă de conținut audio-video, au menirea de a sprijini copiii în ascultarea activă, cu interes și plăcere a unor povești inedite: „Ghici cât de mult te iubesc”, „E vremea de culcare”,
„Prima vară a lui Vulpișor” , „10 zâne spun noapte bună” .



Conținut video


Documente


Multimedia


Link-urile către povești:
„Ghici cât de mult te iubesc”, de Sam McBratney - https://youtu.be/_tZLgE6HLM4
„E vremea de culcare”, după Marina Rachner, Anne-Kristin zur Brügge - https://youtu.be/7_GT1hzBSN0
„Prima vară a lui Vulpișor”, după Rebecca Elliott - https://youtu.be/aNCdta0bj6Q
„10 zâne spun noapte bună”, după Sandra Grimm - https://youtu.be/9AvDAcQXec8

Pentru povestea „10 zâne spun noapte bună” am creat și două fișe de lucru, atașate ca pdf.
Pentru poveștile „Ghici cât de mult te iubesc” și „Prima vară a lui Vulpișor” am realizat joculețe interactive, pe platforma LearningApps.org, joculețele sunt găsite la aceste linkuri:
https://learningapps.org/watch?v=pg7xsgb6j20
https://learningapps.org/watch?v=pdd37yaot20

Competența specifică:
1.1. Identificarea semnificației unui mesaj oral din texte accesibile variate
- audierea unor povești, descrieri, instrucțiuni și indicații și manifestarea reacțiilor corespunzătoare la acestea

Conținut: Textul - scurt text literar narativ (povești, povestiri – adaptate nivelului de vârstă)

Am realizat aceste resurse cu scopul de a sprijini copiii în ascultarea activă, cu plăcere a unor povești inedite. Prin audierea repetată a acestor povești, elevii pot relua ori de câte ori este necesar până la înțelegerea mesajului textului poveștii propuse. Poate fi realizată și ca activitate individuală, fără sprijinul părintelui.

În calitatea mea de profesor de sprijin, deoarece lucrez în școli de masă integratoare cu elevi ce cerințe educative speciale, aceste Resurse educaționale deschise au fost create și oferite pe canalul meu de YouTube cu scopul de a sprijini învățarea la copiii cu cerințe educative speciale, dar nu numai. Ele sunt folosite cu succes la clasă cu toți elevii. Învățământul din perioada online a fost contextul și nevoia pentru care au fost create.


Alte informații

Mi-am dorit să obțin un impact emoțional cât mai mare pe baza imaginilor vizuale folosite, a animațiilor și a tranzițiilor alese ca suport pentru textul citit.
Am gândit aceste resurse ca fiind utile tuturor cadrelor didactice și elevilor, nu doar pentru copiii cu cerințe educative speciale cu care eu lucrez în calitate de profesor de sprijin, dar în special pentru aceștia.

Mi-am dorit să vin în întâmpinarea Dislexiei prin citirea de către mine a textului, să accesibilizez înțelegerea noțiunilor abstracte de către copiii mici și de către elevii cu tulburări din Spectru Autist – prin imaginile vizuale în mișcare folosite ca reprezentative pentru emoțiile evidențiate, să asigur o mai bună concentrare a atenției pentru copiii cu ADHD – prin prezentarea inedită și prin impactul vizual al imaginilor și al mișcărilor.



Casapu Monica, profesor de Altă disciplină

CȘEI Delfinul Constanța, România, Medgidia, Constanța

Trimis la 25.01.2022 - 21:24


Materiale similare

Concurs de ghicitori - lecții animate

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I, II

Concursul de ghicitori prilejuiește elevilor formarea unei dicții clare și corecte, precum și antrenarea memoriei și a motivației pentru învățare și competiție.

„Bunica” și „Mama” - lecții video pentru susținerea poeziilor din manualul de Comunicare în limba română de clasa a II-a

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, II

Poezia „Bunica”, de Ștefan Octavian Iosif și poezia „Mama” (fragment), după Panait Cerna sunt două minunate poezii despre universul copilăriei, acestea fiind studiate în manualul de clasa a II-a.