Krișan Gabriela
Trimis la 08.01.2022Resursa cuprinde:
• Audierea textului Vreau să trăiesc printer stele (pe fragmente), după Victor Eftimiu;
• Informații despre tipurile de comunicare: orală, scrisă, nonverbală, ce reprezintă fragmentele și de ce ținem cont în momentul povestirii unui fragment;
• Formularea de întrebări/ răspunsuri model pentru primele două fragmente;
• Organizarea enunțurilor și înlănțuirea evenimentelor.
Resursa este realizată pentru competența specifică din programa școlară: 2.1. Formularea unor enunțuri proprii în situații concrete de comunicare; (CLR, clasa a II-a)
Textul, Vreau să trăiesc printre stele, este preluat din manualul de Comunicare în limba română, iar acesta poate fi utilizat în cadrul orelor de CLR de toți copiii din țară, ajungând în orice clasă, mai ales acolo unde copiii nu au acces decât la manualul gratuit oferit de școală. Această resursă este ușor de urmărit de orice elev, resursa video se poate opri și relua pentru o mai bună înțelegere a povestirii orală a unui fragment. (De exemplu: se povestește primul fragment- oprim, reluăm: cum s-a realizat povestirea? ce întrebări s-au folosit? care au fost cuvintele cheie? - cine, ce, unde, cum?...)
Fundalul muzical, imaginile, explicațiile clare care însoțesc resursa , conduc înspre o înțelegere a informațiilor transmise. Resursa a fost utilizată la clasa mea (clasa a II-a) primind un feedback pozitiv. Elevii au luat notițe pe caiet și au realizat o schemă - cum realizăm povestirea?
Link: https://youtu.be/CMvmDFERQrQ
Resursa a fost realizată în Microsoft PPT.
Krișan Gabriela, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Educație muzicală, Educație plastică, Științe ale naturii
Gimnazială Nr.7, Vișeu de Sus, Maramureș
Trimis la 08.01.2022 - 12:17
Materialele video aparțin unui set de resurse care cuprind regulile de scriere corectă a ortogramelor (neam/ne-am și nea/ne-a) și exerciții aplicative pentru exersare/aprofundare.
Tudor Iuliana
Școala Gimnazială Matei Basarab, Dâmbovița
Materialele video propuse pot fi folosite în activități de învățare care vizează scrierea unor mesaje simple, în diverse situații de comunicare, cu folosirea convențiilor limbajului scris.
Botgros Didina
Hunedoara