Fundația Orange

(Premiat 2022, Alte materiale educaționale, I-IV) Salvează sirenele! - joc interactiv

Concurs

Ghenea Simona

Trimis la 18.01.2022

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, ȘTIINȚE ALE NATURII, II, III MEDIU EVALUARE

Jocul ”Salvează sirenele” dă elevilor de clasa a II-a posibilitatea de a-și verifica cunoștințele în manieră digitală, interactivă, atractivă. Se vor rezolva cerințe diverse, din mai multe discipline corespunzătoare segmentului de vârstă și respectând programa școlară.


Alte materiale educaționale


Multimedia


Jocul ”Salvează sirenele!” propune elevilor reazolvarea a cinci sarcini pentru a putea ajunge la sarcina finală și a obține recompensa. Progresul jucătorului este înregistrat și afișat, ceea ce motivează elevii. Se pot aborda sarcinile în orice ordine se dorește, nu este o condiționare a rezolvării sarcinilor în ordine crescătoare. Dacă jocul se întrerupe din varii motive, jucătorul nu pierde progresul, continuând să rezolve din punctul rămas, ceea ce este inedit pentru un joc de acest tip.

Structura întrebărilor presupune itemi obiectivi de tip adevărat sau fals, de tip pereche, cu alegere multiplă, conținutul evaluat fiind din matematică, științe, limba română. Jocul permite accesul la recompensă doar dacă s-au rezolvat toate sarcinile anterioare și nu poate fi sărită vreo etapă, ceea ce educă răbdarea elevilor, perseverența. Sarcinile propuse au un scop-salvarea zânelor, aspectul ludic și motivația fiind ingrediente necesare pentru o evaluare atractivă, nestresantă la această vârstă.

Jocul debutează cu alegerea unui personaj care îl va însoți pe jucător, deci oferă și experiențe de joc diferite, elevii alegând personaje în funcție de preferințe.
Pe măsură ce identifică răspunsurile corecte, elevii observă că progresează, iar în cazul unui răspuns greșit, vor persevera.

Am utilizat platforma Genially, dar nu este un șablon acest joc, ci l-am creat de la 0 și am utilizat imagini de pe Pixabay sau create de mine cu Canva. Ideea este proprie, iar elevii mei m-au inspirat, deoarece iubesc sirenele și creez jocuri pentru ei în funcție de ceea ce preferă.

Recompensa finală permite vizionarea unui film de pe Youtube-”Mica sirenă” și elevii vor descoperi atât aventuri subacvatice, dar vor explora și lumea desenelor animate, atât de îndrăgite de ei.

Vă mulțumesc!


Platforma Genially permite link direct

 

și script:


 

Ghenea Simona, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Științe ale naturii

Colegiul Național ”Elena Cuza”, Craiova, Dolj

Trimis la 18.01.2022 - 20:23


Materiale similare

Să calculăm cu Artie

Matematică
MATEMATICĂ, II

Elevii de clasa a II-a învață să programeze robotul Artie într-o lecție de matematică. Cu ajutorul lui desenează o formă geometrică și rezolvă exerciții și probleme verificându-și cunoștințele legate de înmulțire și împărțire.

Perla de scoica, text narativ

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, III

Material realizat pentru consolidarea cunoștințelor la lecția Perla de scoică, clasa a III-a. Materialul are câteva informații despre perle ( perle de cultură și perle naturale). Elevii vor avea de rezolvat și exerciții aplicative la această temă.