Anuța Roșca
Trimis la 15.01.2021Materialul se află la următorul link: https://read.bookcreator.com/yXe5X2ORYUhPUWlBKL3E9iTe0l43/AsUsJ8kiTmWq8Qj56N9CIg
Am realizat un demers didactic pentru o lecție la Limba română (lectură), clasa a II-a. Pentru prezentare, am folosit aplicația Bookcreator.
Competențe specifice:
1.1 Identificarea semnificației unui mesaj oral din texte accesibile variate
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute
2.4. Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes și încredere în sine
3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut
Metode și procedee: conversația, brainstorming, lectură predictivă, jurnalul cu dublă intrare, munca independentă.
Evaluarea: exprimarea propriei păreri despre lectură și învățăturile desprinse din lecturarea ei.
Evocare:
Copiii scriu pe padlet.com, tot ce le vine în minte când aud cuvântul bani (brainstorming).
Realizarea sensului:
Se vizionează filmulețul pe LearningApps Elevii își vor nota într-un tabel previziunile lor cu privire la ce cred că se întâmplă în text. Pentru interpretarea textului, am ales jurnalul dublu, unde copiii vor nota 1-2 idei care le-a plăcut în text și le vor motiva. Pe wordwall, elevii vor identifica însușirile potrivite celor două personaje principale din text.
Reflecție:
Elevii vor identifica cuvintele cheie din text, apoi vor reda conținutul poveștii studiate.
În încheierea lecției am creat un puzzle. Pe padlet.com se vor nota impresiile și învățăturile desprinse din lecturarea poveștii.
Concluzii: Folosind metode active, elevii:
• vor descoperi singuri mesajul textului
• își exprimă puncte de vedere proprii
• vor avea o opinie în legătură cu atitudinea personajelor din text.
Resurse folosite:
Filmulețul și imaginile sunt create de mine cu iMovie și FireAlpaca.
Alte aplicații: Wordwall, im-a-puzzle.com, Learningpps.org, padlet.com.
Am realizat un demers didactic de tip ERR, pentru o lecție la Limba română.
Prezentarea e făcută cu aplicația Bookcreator.
Competențe specifice:
1.1 Identificarea semnificației unui mesaj oral din texte accesibile variate
1.4.Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute
2.4.Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes și încredere în sine
3.2.Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut
Acest tip de lecție se poate utiliza pentru predarea online la clasa a II-a.
Anuța Roșca, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Dezvoltare personală
Colegiul Național Pedagogic , Sighetu Marmației, Maramureș
Trimis la 15.01.2021 - 22:07
Echipa Digitaliada vă propune un ghid interdisciplinar dedicat predării pe baza metodelor digitale cu ajutorul aplicației Tynker, pentru învățământul gimnazial. Ghidul poate fi folosit la orele de limba și literatura română, matematică, fizică, chimie, informatică, istorie, geografie, biologie, educație socială, educație muzicală, educație plastică, religie.
Digitaliada
Testul se adresează elevilor clasei a VII-a, dar și celor de clasa a VIII-a. Itemii propuși vizează fixarea noțiunilor despre modurile și timpurile verbului, dar și despre formele verbale nepersonale.
Ioana Florescu
Școala Gimnazială Moieciu de Jos, Brașov