Fundația Orange

Prezentarea unui demers didactic cu Bookcreator

Concurs

Anuța Roșca

Trimis la 15.01.2021

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, MEDIU PREDARE

Am realizat un demers didactic de tip ERR, pentru o lecție la Limba română. Prezentarea e făcută cu aplicația Bookcreator.
Competențe specifice: 1.1, 1.4, 2.4, 3.2, din programa de CLR, clasa a II-a.
Acest tip de lecție poate fi utilizat pentru predarea online.



Alte materiale educaționale


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Materialul se află la următorul link: https://read.bookcreator.com/yXe5X2ORYUhPUWlBKL3E9iTe0l43/AsUsJ8kiTmWq8Qj56N9CIg

Am realizat un demers didactic pentru o lecție la Limba română (lectură), clasa a II-a. Pentru prezentare, am folosit aplicația Bookcreator.

Competențe specifice:
1.1 Identificarea semnificației unui mesaj oral din texte accesibile variate
1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute
2.4. Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes și încredere în sine
3.2. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut

Metode și procedee: conversația, brainstorming, lectură predictivă, jurnalul cu dublă intrare, munca independentă.

Evaluarea: exprimarea propriei păreri despre lectură și învățăturile desprinse din lecturarea ei.

Evocare:
Copiii scriu pe padlet.com, tot ce le vine în minte când aud cuvântul bani (brainstorming).

Realizarea sensului:
Se vizionează filmulețul pe LearningApps Elevii își vor nota într-un tabel previziunile lor cu privire la ce cred că se întâmplă în text. Pentru interpretarea textului, am ales jurnalul dublu, unde copiii vor nota 1-2 idei care le-a plăcut în text și le vor motiva. Pe wordwall, elevii vor identifica însușirile potrivite celor două personaje principale din text.

Reflecție:
Elevii vor identifica cuvintele cheie din text, apoi vor reda conținutul poveștii studiate.

În încheierea lecției am creat un puzzle. Pe padlet.com se vor nota impresiile și învățăturile desprinse din lecturarea poveștii.

Concluzii: Folosind metode active, elevii:
• vor descoperi singuri mesajul textului
• își exprimă puncte de vedere proprii
• vor avea o opinie în legătură cu atitudinea personajelor din text.

Resurse folosite:
Filmulețul și imaginile sunt create de mine cu iMovie și FireAlpaca.
Alte aplicații: Wordwall, im-a-puzzle.com, Learningpps.org, padlet.com.


Alte informații

Am realizat un demers didactic de tip ERR, pentru o lecție la Limba română.

Prezentarea e făcută cu aplicația Bookcreator.

Competențe specifice:
1.1 Identificarea semnificației unui mesaj oral din texte accesibile variate
1.4.Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute
2.4.Exprimarea expresivă a ideilor în contexte familiare manifestând interes și încredere în sine
3.2.Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut

Acest tip de lecție se poate utiliza pentru predarea online la clasa a II-a.


Anuța Roșca, profesor de Matematică, Limba și literatura română, Dezvoltare personală

Colegiul Național Pedagogic , Sighetu Marmației, Maramureș

Trimis la 15.01.2021 - 22:07


Materiale similare

Funcțiile comunicării - prin jocuri

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, VIII AVANSAT PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Lecția conține informații scrise, tratate în manieră sintetică, precum și exerciții-jocuri pe platforma Wardwall, pentru consolidare și exersare.

Sunetul și litera M

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, I ÎNCEPĂTOR PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Clasa: I, Disciplina: CLR, Cuprins: Sunetul, silaba, cuvântul, propoziții / Puzzle - Learningapps / Înțelegerea textului / Quiz / Rebus / Joc - potrivire de imagini / Play Kahoot!