Angela Țigăeru
Trimis la 20.01.2022Link playlist: https://www.youtube.com/playlist?list=PL8vrXerLU6kOeurW2lFRdr26Lki7-ZJgt
Unele videoclipuri sunt suficient de scurte și accesibile pentru a putea fi folosite în clasă la predare sau la consolidarea/recapitularea cunoștințelor. Cele mai complexe pot fi date ca temă de studiu și prezentate apoi în clasă, eventual în echipă: un elev expune raționamentul și un altul se ocupă de calcule, figura fiind pregătită în proporție convenabilă anterior.
La fel de utile se pot dovedi și în studiul individual acasă, pentru o înțelegere profundă și pentru recapitulare.
Pentru a nu lungi videoclipurile și a menține în atenție “firul roșu” al raționamentului, la problemele mai dificile, considerând elevul deja familiar cu aplicarea teoremei lui Pitagora și a altor formule frecvent întâlnite, am redactat calea respectivă și am enunțat rezultatul care se obține, fără a-l calcula efectiv.
Angela Țigăeru, profesor de Matematică
Colegiul Național ”Petru Rareș”, Suceava
Trimis la 20.01.2022 - 09:18
Cea mai răspândită întrebare în rândul elevilor este: LA CE FOLOSEȘTE MATEMATICA ?
De aceea consider că pentru a răspunde la această întrebare, este foarte important ca elevii să primească informații privind istoria descoperirii noțiunilor matematice și necesitatea acestora,prin exemple, în practică
Stroia Tiberiu
Hunedoara
Aplicăm teorema lui Pitagora pentru a calcula lungimi de laturi.
Melian Petrache
Școala Gimnazială Ion Rotaru , Bacău