Fundația Orange

Media


Prof de mate: Pentru mine, Digitaliada reprezintă un ajutor de nădejde la ore

Prof de mate: Pentru mine, Digitaliada reprezintă un ajutor de nădejde la ore

Computerele, prin ele însele și programele pe care le vom dezvolta în viitor vor revoluționa felul în care învățăm, sunt cuvintele lui Steve Jobs cu care cei de la școala din Luna de Sus rezonează.

În laboratorul Digitaliada, Cristina Irimieș, profesor de matematică și TIC, recapitulează mulțimea numerelor naturale cu elevii săi de clasa a VII-a. Copiii sunt activi, dezinvolți, iar atmosfera este una de implicare. Fiecare copil primește, pe rând, atenție din partea doamnei profesoare.
Sunt nerăbdători să rezolve exercițiile și se bucură atunci când răspund corect.

Digitaliada: Cum s-a schimbat atmosfera de la orele de matematică de când aveți tabletele
Prof. Cristina Irimieș: Pot să spun că este mai distractivă, elevii sunt mai interesați, aplicațiile le plac foarte mult. Mai mult, am observat că elevii mai puțin pregătiți reușesc să aibă rezultate mai bune. Sunt mai atenți și-și doresc să folosim mai mult aplicațiile și tabletele la ore. Chiar spun: Nu folosim și astăzi tabletele?

Digitaliada: Am înțeles că aveți și un opțional de matematică.
Prof. Cristina Irimieș: Da, la clasa a VII-a am un opțional de matematică unde am încercat să pun mai mult accent pe GeoGebra, arătându-le cum se pot desena figurile geometrice și cum pot rezolva probleme cu ajutorul aplicației. Phythagorea am mai folosit, unde au reușit, de exemplu la patrulatere, să vadă mult mai ușor cum se desenează acestea folosind anumite proprietăți ale patrulaterelor.

Digitaliada: Ce ne puteți spune despre sesiunea de formare de la București?
Prof. Cristina Irimieș: În sesiunea de formare de la București am aflat multe lucruri noi care m-au ajutat ulterior în folosirea tabletelor, în modul de folosire a aplicațiilor.

Digitaliada: Sunteți a treia școală din județul Cluj care face parte din familia Digitaliada. Îi cunoașteți pe profesorii din celelalte școli? 
Prof. Cristina Irimieș: Păstrăm legătura cu profesorii de la Școala Gimnazială Mircea Luca din Băișoara, acolo unde am văzut prima oară modul de aplicare al tabletelor, al aplicațiilor în timpul orelor.

Digitaliada: Cum vedeți împărțite aplicațiile, aveți recomandări de folosire?
Prof. Cristina Irimieș: Aplicațiile sunt destul de bine împărțite și ne ajută mult. Mai ales cele pentru evaluare deoarece se creează o concurență între copii și ei reușesc să se concentreze. De exemplu, folosesc Kahoot-ul și Quizizz-ul pentru evaluare. Pentru consolidarea informațiilor am folosit Torrential Maths, Phythagorea și GeoGebra.

Digitaliada: Cum vă ajută că vedeți rapid, în timp real rezultatele elevilor?
Prof. Cristina Irimieș: Prin faptul că văd în timp real ceea ce se întâmplă și la ce greșesc elevii, mă ajută să pun accent pe exercițiile care se greșesc mult mai des și, astfel, copiii vor reuși să le rezolve corect data viitoare.

Digitaliada: La finalul orei i-ați anunțat că le veți de un test data viitoare. Ce au spus ei atunci?
Prof. Cristina Irimieș: Au spus că vor test în Quizizz, nu vor pe foaie.

Digitaliada: Dacă ar fi să rezumați în câteva cuvinte ce înseamnă Digitaliada pentru dvs., care ar fi acele cuvinte?
Prof. Cristina Irimieș: Pentru mine, proiectul Digitaliada înseamnă o noutate și un ajutor în plus în desfășurarea lecțiilor.