Fundația Orange

Media


Prof matematică: Elevii mi-au propus să avem un opțional de matematică la care să lucrăm cu tabletele

Prof matematică: Elevii mi-au propus să avem un opțional de matematică la care să lucrăm cu tabletele

FOTO: Oră de matematică în laboratorul digital


Elisabeta Florean se află la catedra de matematică de mai bine de 30 de ani. De-a lungul timpului, i-a pregătit pe copii atât pentru examene și olimpiade, cât și pentru marile examene ale vieții.

Astăzi, vede educația digitală ca pe o șansă la performanță pe care o primesc elevii. 

Digitaliada: În cel de-al 31-lea an de învățământ, aveți la clasă educația digitală. Cum ați primit-o?

Prof. Elisabeta Florean: În primul rând, educația digitală a venit ca o oportunitate. Și până acum am folosit tehnologia, dar nu avea fiecare elev tableta lui, nu aveam aplicații. Acum este mai ușor, mai simplu pentru că avem aceste aplicații oferite de proiect și este un lucru foarte bun.   

Digitaliada: Pregătiți copiii nu doar pentru marile examene ale vieții, ci și pentru examenele și olimpiadele de matematică. Nu se poate fără matematică?

Prof. Elisabeta Florean: Eu cred că nu, chiar ei recunosc, cei care sunt pasionați. Anul acesta, elevii de clasa a V-a au avut opțional literar și acum, spre sfârșit, mi-au propus ca la anul să avem opțional la matematică. Asta pentru că am folosit mult cu ei tabletele, am avut și cerc pedagogic, și le-au lăsat o impresie foarte bună colegilor profesori și doamnei inspectoare. M-am bucurat că au cerut asta, înseamnă că ei sunt preocupați și își doresc să facă și performanță.   

Digitaliada: Îi ajută tehnologia pe elevii cărora nu le face cu ochiul matematica?

Prof. Elisabeta Florean: Cred că da. Probabil ați văzut și la clasa a VIII-a, sunt câțiva copii din familii modeste care acasă nu beneficiază de nimic digital. În aceste condiții, ei se descurcă mai greu, dar au reușit, se descurcă. Chiar am la o altă clasă câțiva copii rromi care sunt foarte încântați când folosesc tabletele, este ceva inedit pentru ei, și chiar se descurcă bine. Și sunt încântați că reușesc și ei să vadă și să înțeleagă un grafic, să facă desene.  

Digitaliada: Este bună educația digitală la clasă?

Prof. Elisabeta Florean: Sigur că este bună. Fără discuție. Dacă și manualele ar fi puțin mai aerisite, ar fi și mai bine. Copiii se bucură, sunt deschiși la noutate. Și noi, profesorii.