Fundația Orange

Testimoniale


Prof. Mariana Jurj, Băcia: „La geometrie, le-am adus ochelari speciali, le-am făcut proiecții 3D”

Prof. Mariana Jurj, Băcia: „La geometrie, le-am adus ochelari speciali, le-am făcut proiecții 3D”

FOTO: Pentru mine, ca profesor, Digitaliada a însemnat o ușurare a muncii de la catedră, spune titularul disciplinii matematică, de la Școala Băcia, județul Hunedoara.


Mariana Jurj este profesor de matematică la Școala Gimnazială Băcia. A ajuns la proiectul Digitaliada pentru că și-a dorit să vină cu ceva nou la clasă. A vrut să le predea copiilor matematică și altfel decât cu hârtie și creion.

Digitaliada: Cum ați ajuns să iubiți matematica?

Prof. Mariana Jurj: De mică, în școală, mie nu prea îmi plăceau alte materii, doar matematica.

Digitaliada: Pe langă adunări, înmulțiri și fracții le transmiteți copiilor și pasiunea pentru matematică?

Prof. Mariana Jurj: Sigur că da. În primul rând trebuie să înțeleagă că de matematică avem nevoie toată viața. Degeaba întreabă la ce ajută matematica, pentru că dacă vrei să îți construieși o casă trebuie să știi puțină geometrie, să așezi cum trebuie acoperișul. În viață, mereu ai nevoie de elemente de geometrie simplă.

Digitaliada: Ce îi atrage pe copii mai mult, algebra sau geometria?

Prof. Mariana Jurj: Copiilor le place mai mult algebra. La început, le place și geometria, când le prezint elementele de bază, dar apoi spun că e grea. Dar parcă de anul acesta, de când avem tabletele, au început să îndrăgească și geometria.

Digitaliada: Cum v-ați dat seama?

Prof. Mariana Jurj: Înțeleg mai bine figurile, iar la clasa a 8-a, la geometrie în spațiu, unde este un pic mai greu, au început să înțeleagă ce înseamnă de vezi ”în spațiu”. Le-am adus ochelari speciali, le-am făcut proiecții 3D și au putut vedea, concret, o figură geometrică în profunzime.

Digitaliada: Cum au reacționat copiii când au primit la clasă tablete pentru a rezolva probleme de matematică?

Prof. Mariana Jurj: Copiii au fost foarte curioși și s-au obișnuit repede cu regulile jocurilor și au înțeles că tehnologia poate și folosită și în scop educațional, util.

Digitaliada: Ce a însemnat pentru dumneavoastră, ca profesor, despre acest proiect?

Prof. Mariana Jurj: Faptul că am fost selecționați este un pas foarte important pentru cariera mea. Eu am aflat de proiect și i-am convins pe colegi să participăm, m-am ocupat de completarea dosarului, iar selectarea școlii nostre în proiectul Digitaliada este o mândrie pentru mine.

Implementarea efectivă a proiectului, pentru mine, ca profesor, a însemnat o ușurare a muncii de la catedră. Digitaliada a adus un mare beneficiu elevilor școlii din Băcia.

***

Școala Gimnazială Băcia din comuna Băcia, județul Hunedoara, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.