Fundația Orange

Testimoniale


Prof. Marius Frățilă, Școala Pârscov: „Digitaliada face matematica mai atractivă”

Prof. Marius Frățilă, Școala Pârscov: „Digitaliada face matematica mai atractivă”

FOTO: Profesorul Marius Frățilă, Școala gimnazială Vasile Voiculescu, din localitatea Pârscov, spune că matematica devine mai atractivă prin utilizarea aplicațiilor educative digitale.


Pentru profesorul Marius Frățilă, de la Școala gimnazială Pârscov, proiectul Digitaliada a spart monotonia predării clasice.

Profesorul de matematică Marius Frățilă: „Pentru mine, ca profesor, a fost o completare a ceea ce făceam în mod clasic.”

Digitaliada: De ce Digitaliada?

Prof. Marius Frățilă: Proiectul Digitaliada este un pas înainte către tehnologie, tehnologie care vine în ajutorul unui cadru didactic pentru implementarea unor lecții frumoase, care să îi facă pe copii să fie mult mai activi și atrași de matematică.

Elevii au văzut în aceste materiale digitale o oportunitate pentru ei de a-și dezvolta activitățile. Ei vin la aceste ore cu mare plăcere. Întotdeauna când am aplicații la anumite noțiuni de matematică, nu e nici o problemă să le dau un imbold „ce spuneți, mergem la cabinetul digital?”. Chiar dacă nu am eu o aplicație, ei tot timpul întreabă: când mergem la cabinetul digital?

Nu și-au pus niciodată problema că nu și-ar dori.

Digitaliada: În ce măsură ați sesizat o diferență în ceea ce îi privește pe elevi?

Prof. Marius Frățilă: Elevii au altă viteză de reacție și se vede calitatea la sfârșitul desfășurării orei când e vorba de un joc digital, față de o lecție monotonă, expusă la tablă. Ei au mijloace acasă, nu era o noutate. S-a dovedit că au intrat pe mai multe aplicații educative, curiozitatea este maximă pentru ei.

Trebuie să eliminăm timpii morți, monotonia, ceea ce cu aplicațiile digitale se întâmplă la clasă. Putem să inserăm asemenea secvențe la lecții. Se pretează la consolidarea de cunoștințe și la evaluări mai mult decât la lecțiile de predare-învățare. După ce noțiunea este asimilată, aplicabilitatea ei practică pe tabletă se va vedea în mod sigur. Curiozitatea lor este maximă.

Când evaluezi cunoștințele, trebuie să verifici și gradul de aplicabilitate al cunoștințelor. Când vor trece examenele scrise, vor fi mai deschiși, nu vor mai avea trac. Prin urmare, sperăm să fie un pic mai relaxați când va fi vorba de examenele scrise, mai ales că este greu să fii relaxat când este în joc viitorul tău.

***

Școala gimnazială Vasile Voiculescu, din comuna Pârscov, județul Buzău, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.