Fundația Orange

Testimoniale


Prof. Mirela Maier, Băcia: „De când am primit tablete la clasă, copiii vor să lucreze și în pauză”

Prof. Mirela Maier, Băcia: „De când am primit tablete la clasă, copiii vor să lucreze și în pauză”

FOTO: Despre Digitaliada spune simplu: ”Mi-a schimbat fundamental viața!”


Mirela Maier este profesor de Educație Tehnologică și TIC la trei școli, printre care și Școala Gimnazială Băcia. Povestește cum pedagogia a cucerit-o în anul V de facultate, iar de atunci au trecut aproape două decenii.

Digitaliada: Cei 19 ani de profesorat sunt doar la nivel de școală gimnazială?

Prof. Mirela Maier: Am predat informatică și la școala postliceală sanitară Hunedoara, dar cea mai mare parte a fost gimnaziu.

Digitaliada: Și la Băcia ce este atât de special?

Prof. Mirela Maier: Când am aflat că Școala Gimnazială din Băcia a fost selectată în proiectul Digitaliada, eu am simțit o mare provocare. Deși voiam să mă detașez definitiv la Hunedoara, când doamna director mi-a propus să mă ocup de proiect, am decis să rămân aici și să facem echipă.

Digitaliada: Deci ați rămas aici și datorită proiectului Digitaliada?

Prof. Mirela Maier: Da. Pentru mine, a preda cu ajutorul noilor tehnologii, a tabletelor, este o provocare. Eu folosesc tableta și când predau cealaltă materie a mea, Educație Tehnologică. Este o ușurare în activitățile cu elevii.

Digitaliada: Cum au primit copiii proiectul?

Prof. Mirela Maier: S-au bucurat foarte tare. Dacă sunt materii la care abia așteaptă să iasă în pauza, în cazul meu, îi trimit eu în pauză, iar ei vin la mine și îmi spun că vor să mai facă exerciții.

Pentru ei este un fel de concurs, care rezolvă mai multe probleme, care află mai repede informația despre tema pe care le-o propun și tot așa. Și să știți că sunt și mai cuminți la clasă. Dacă îi văd că fac gălăgie și sunt neastâmpărați, imediat le spun că lucrăm la clasă fără tabletă.

Digitaliada: Am văzut că celor de la clasa a 5-a le-ați dat și note astăzi. Ce calificative le-ați dat? S-au acomodat copiii cu tableta, ca instrument didactic?

Prof. Mirela Maier: Copiii primit note bune, au meritat notele și îi și stimulez dându-le note bune pentru că au lucrat foarte bine la clasă și văd că vor să performeze.

Digitaliada: Cum folosesc elevii aplicația Scratch?

Prof. Mirela Maier: Și în cazul Scratch, dar și în cazul aplicației LightBot, copiii văd pașii pe care trebuie să îi realizeze și înțeleg ce trebuie să facă pentru că roboțelul din LightBot să își aprindă beculețul, de exemplu.

Ne place să organizăm concursuri de întrecere ”cine termină primul nivelul”, iar ceea ce m-a surprins în mod plăcut a fost că și cei de la clasa a 5-a sunt dornici să învețe, deși abia acum descoperă tainele tabletei și ale informaticii.

Digitaliada: Ce le place copiilor?

Prof. Mirela Maier: Copiii sunt foarte interesați de toate aplicațiile – Scratch, LightBot și cele de la matematică. Sunt dornici să afle tot ce e nou.

Digitaliada: Sunt copii dornici de matemantică, de informatică, să meargă mai departe?

Prof. Mirela Maier: Sunt, nu foarte mulți, dar sunt. Cel puțin la matematică... Oricum avem copii care vor să parcurgă drumul acesta al informaticii și al tehnologiei, în general.

Digitaliada: Sunteți profesor și aici, la Băcia, dar și la alte două școli din mediu urban. Există diferențe între copii? Sau tableta a schimbat modul de învățare al copiilor din mediul rural?

Prof. Mirela Maier: Tableta este binevenită pentru lucrul în clasă cu elevii. Și ei învață altfel, explorează cu ajutorul tabletelor.

Un lucru benefic și pentru materie și pentru școală. Mulțumim Fundației Orange, mulțumim Digitaliada pentru aceste minunate tablete, ne-au ușurat munca foarte mult, iar copiilor le-a adus o mare bucurie. Ar fi bine să se implementeze în mai multe școli și nu doar în mediul urban.

***

Școala gimnazială Băcia din comuna Băcia, județul Hunedoara, este una din cele 10 școli parte din proiectul-pilot Digitaliada.