FOTO: Profesor Anișoara Juravle
Profesoara de matematică de la școala Putna este un om al întrebărilor: Ce metode ar trebui să folosesc pentru a-i determina pe elevi să își găsească propria motivație? Cum să cresc interesul pentru disciplina pe care o predau? De ce li se pare greu, de ce nu le place?.
Noi, profesorii, trebuie să ne adaptăm metodele de instruire și educare, în contextul interesului manifestat fără rezerve de către elevi pentru IT, răspunde doamna profesoară.
Digitaliada: Cum vedeți integrată educația digitală în desfășurarea „clasică”, tradițională, a unei ore?
Profesor Anișoara Juravle: Consider că educația digitală va susține mai bine procesul de învățare, prin stimularea gândirii logice și a creativității, prin dezvoltarea spiritului competitiv, prin accesul facil la resurse și opinii diferite, conducând, astfel, la o implicare activă și la autonomie în procesul de învățare.
Digitaliada: De ce a fost/este relevant pentru dvs. să participați la Digitaliada?
Profesor Anișoara Juravle: În urma documentării asupra activităților care se vor derula în cadrul proiectului educațional Digitaliada, am constatat că acestea corespund aspirațiilor și nevoilor mele de a desfășura un act educațional de calitate, de a face orele de matematică mai atractive și de a-i ajuta pe elevi să descopere valoarea educativă a instrumentelor digitale.
Digitaliada: Dacă ar fi să selectați câteva elemente-cheie din activitatea dvs. profesională, din CV-ul dvs., ce ați menționa?
Profesor Anișoara Juravle: Sunt o persoană care dorește să se perfecționeze, să învețe mereu lucruri noi și care dorește să le ofere elevilor diversitate pentru a crește nivelul de pregătire al acestora, atât calitativ, cât și cantitativ.