Fundația Orange

Media


Profesor de TIC: Elevii sunt entuziasmați și participă cu plăcere la ore

Profesor de TIC: Elevii sunt entuziasmați și participă cu plăcere la ore

Luna de Sus are o școală ce răspunde cerințelor unui învățământ deschis și flexibil, care încurajează dialogul și implicarea.

Exact acest stil am regăsit la ora de TIC de la clasa a V-a la care am asistat: elevi dezinvolți și curioși, foarte implicați și concentrați. Singura dată când s-au întristat a fost când a venit pauza.  Predarea digitală are un alt ritm de lucru, bazându-se mult pe imaginația profesorului, este de părere Tibor Lorincz, profesor de TIC și matematică, predare în limba maghiară.

Digitaliada: Am asistat astăzi la o oră de TIC la clasa a V-a. Descrieți-ne această oră.
Prof. Tibor Lorincz: În cadrul acestei ore, am discutat cu elevii despre structura unui sistem de calcul, am repetat componentele software și hardware ale unui calculator, folosind aplicațiile oferite de proiectul Digitaliada. Am recapitulat cu ei dispozitivele de intrare, dispozitivele de ieșire, dispozitivele de memorie, după care au dat un test în Quizizz unde au putut vedea în timp real rezultatele obținute. Și-au putut da seama unde au greșit, unde a fost bine și au avut feedback imediat.

Digitaliada: Ce ne puteți spune despre atmosfera de la ore?
Prof. Tibor Lorincz: Elevii sunt entuziasmați în cadrul acestor ore pentru că folosesc și altceva în afară de cretă și creion. Participă la lecții, sunt angrenați pe diferite canale, atât vizual cât și auditiv, așa că vin cu plăcere la aceste ore.

Digitaliada: Putem spune că antrenând mai multe simțuri, ei sunt cu totul implicați la oră.
Prof. Tibor Lorincz: Da, și aceste lucruri cred că vor duce, într-un final, la îmbunătățirea performanțelor de învățare.

Digitaliada: Pentru a putea transmite aceste informații elevilor, a fost nevoie de o sesiune de formare pentru profesorii Digitaliada. Ce ne puteți spune despre sesiunea de formare din luna septembrie?
Prof. Tibor Lorincz: La acea sesiune de formare am avut tangență cu alți colegi care au participat la sesiunile anterioare ale conferințelor Digitaliada și de la ei am aflat despre acele aplicații care sunt și pe tabletele noastre: cum se pot folosi, unde sunt aceste performanțe mai bune, care sunt aplicațiile cu care se pot atinge mai bine scopurile respective. În legătură cu aplicațiile pe care le cunoșteam și până acum, am aflat alte informații. Cum se poate folosi, de exemplu, GeoGebra la geometria în spațiu.

Digitaliada: Cum a fost la prima oră la care ați folosit tabletele?
Prof. Tibor Lorincz: Prima oră a fost chiar la clasa a VIII-a și elevii au rămas surprinși că geometria spațială poate fi predată și altcumva decât au văzut ei până acum.

Digitaliada: Și poate fi chiar înțeleasă.
Prof. Tibor Lorincz: Exact. Și acesta este un lucru foarte bun, ca elevii să și înțeleagă ceea ce predăm și să și aplice, la urma urmei. Și să nu plece de la ore pe jumătate împliniți.

Digitaliada: Cum credeți că se va vedea exercițiul acesta în rezultatele lor de la teste sau poate chiar de la evaluarea națională?
Prof. Tibor Lorincz: Au fost câțiva elevi care, pur și simplu, nu reușeau să priceapă desenele tridimensionale realizate pe tablă. Și atunci, aceste desene fiind create pe tabletă, în GeoGebra, ele puteau fi rotite, puteau fi vizionate din mai multe unghiuri și atunci aceste relații dintre drepte, unghiuri, diferite plane, au putut fi vizualizate mult mai bine. Și elevii și-au dat seama cum stau lucrurile în realitate.

Digitaliada: Ce așteptări aveți de la acest an școlar?
Prof. Tibor Lorincz: Eu sper că elevii vor veni cu mai multă plăcere la orele de matematică și TIC și vor înțelege mai bine ceea ce predăm, iar la evaluări vor participa cu mai multă bucurie. 

Digitaliada: Cum vedeți dumneavoastră Digitaliada?
Prof. Tibor Lorincz: Digitaliada ne-a arătat că este loc și de mai bine.