Fundația Orange

Media


Profesor de mate: Am văzut eficiența actului didactic atunci când este susținut de tehnologia digitală

Profesor de mate: Am văzut eficiența actului didactic atunci când este susținut de tehnologia digitală

FOTO: Teodora Codău și Violeta Paruș invitate la cercul metodic de la Școala din Sîntandrei


Educația digitală oferită la Școala Gimnazială Sîntandrei din județul Bihor i-a făcut curioși pe toți profesorii din județ.

Și cum discuțiile despre tehnologie și digital fac parte din misiunea profesorilor Digitaliada, dascălii Maria Ile, Sorin Ban și directorul Elena Duma, alături de coordonatorul de cerc metodic din județ, domnul Mircea Pop, au organizat la Școala din Sîntandrei un cerc metodic pentru profesorii de matematică din zona Bihor Sud. Educația digitală și interacțiunile directe cu elevii și cu device-urile digitale i-au făcut pe dascălii invitați să recunoască și să aprecieze plusvaloarea pe care tehnologia o aduce învățământului clasic.

Digitaliada: Doamnelor profesoare, ați asistat astăzi la o lecție demonstrativă de matematică, presărată cu elemente de tehnologie, grafică, digital. Lecția de astăzi v-a stârnit curiozitatea?

Teodora Codău: Foarte mult, foarte mult! Ne dorim să avem și noi în școlile noastre, de mâine dacă se poate, astfel de echipamente și să intrăm într-un astfel de proiect. Cum spunea colegul care predă aici, domnul profesor Ban, cadrele didactice de aici au reușit să le aducă elevilor zâmbetul pe buze. Noi, cu creta și cunoștințele scrise în caiete, câteodată-i întristăm. De aceea ar fi mult, mult mai eficientă învățarea folosind aceste metode. Mi-a plăcut mult!

Digitaliada: V-a adus zâmbetul pe buze lecția demonstrativă?

Violeta Paruș: Da, m-a făcut să mă gândesc la elevii mei, dar și la propriii copii, ce benefic ar fi pentru ei. Dar, părerea mea este că acest proiect nu este neapărat pentru vârfuri, pentru că ei oricum învață de plăcere și au găsit ceva în matematică, ci pentru cei de nivel mediu și jos. Consider că ar fi un mediu foarte bun pentru ei să se dezvolte, să îndrăgească mai mult matematica.

Digitaliada: Dar credeți că educația prin joc, prin aplicații, îi ajută pe elevi?

Teodora Codău: Îi ajută, cu siguranță. Folosind acest tip de învățare, elevii ar renunța la jocurile pe internet și ar vedea un punct forte, mai important, în studierea matematicii.

Digitaliada: Ca părinte, cum vedeți educația digitală?

Violeta Paruș: Este un lucru extraordinar! Ca părinte, trebuie să te gândești la copii și să faci o proiecție în viitor. Așa vom ști ce este nevoie să le predăm acum, ca să le fie util peste ani, când ei vor termina școala. Eu cred că peste zece ani nu se va mai scrie cu pixul. Și atunci cred că va fi extraordinar pentru elevi să continue în acest mod și la liceu, să nu se oprească.