Fundația Orange

Media


Profesor de mate: Le-am demonstrat elevilor că matematica se poate învăța și de pe tabletă

Profesor de mate: Le-am demonstrat elevilor că matematica se poate învăța și de pe tabletă

FOTO: Oră de matematică susținută digital


Faptul că din ce în ce mai mulți profesori înțeleg că viitorul este despre tehnologie îi face pe cei mici să se desprindă de partea ludică a digitalului și să îmbrățișeze instrumentele digitale pentru studiu.

Odată dezvăluită acestă lume digitală educațională, profesori și elevi laolaltă se declară cuceriți de ușurința predării și a învățării, de interactivitatea de la ore, de poveștile create din algoritmi și de minunatele figuri geometrice generate virtual.

O asemenea persoană este și doamna profesoară de matematică Rodica Boariu. Școala în care predă, Școala Gimnazială Eșelnița, este o instituție preocupată de evoluția actului didactic, amenajând, în acest scop, un laborator digital. Intrarea în familia Digitaliada a însemnat pentru doamna profesoară Boariu începerea unei noi etape: aceea în care tableta îi aduce pe copii la școală. Pe toți copiii.

Digitaliada: Doamna profesoară, cum vedeți dumneavoastră educația digitală?

Rodica Boariu: Educația digitală este un pas înainte, este un element de noutate, de modernitate pentru școala noastră. Lucrul pe tablete îi aduce la ora de matematică și pe cei mai slabi dintre elevi.

Digitaliada: Ce îi atrage?

Rodica Boariu: Faptul că problemele sunt redactate foarte scurt, sunt probleme cu un pronunțat caracter practic, grafica este una atractivă, care prinde foarte bine la elevii de gimnaziu.

Și profesorul are numeroase beneficii de pe urma utilizării tabletei la ora de matematică: în cazul predării unor cunoștințe noi, primul pas este întotdeauna rezolvarea unor probleme simple, pentru fixarea cunoștințelor. De când folosim instrumente digitale, acest pas îl facem mult mai rapid, mai eficient, utilizând sau rezolvând aplicațiile de pe tabletă. Deci, în primă fază, ne fixăm foarte bine cunoștințele și pe urmă, într-un ritm destul de rapid, trecem și la probleme cu grad de dificultate mai ridicat, la probleme din culegeri.

Digitaliada: Deci îmbinați învățământul tradițional cu tehnologia digitală. Vă pregătiți altfel de când proiectul Digitaliada este în școală? Este o muncă în plus pentru dumneavoastră?

Rodica Boariu: Este o altfel de muncă. Din punct de vedere educațional, îmi doresc același lucru, vreau să aduc elevul la același nivel. Doar că acest lucru îl fac pe alt drum, pe altă cale. Eu cred că noi, profesorii de matematică precum și cei de la celelalte discipline, trebuie să îmbinăm aceste metode, să le combinăm și să ne dăm seama că fiecare își are rostul și locul ei. Cred că această îmbinare duce la succes.

Digitaliada: Vă mai aduceți aminte de prima oră de matematică predată cu ajutorul tabletelor?

Rodica Boariu: Da, cu siguranță! Vreau să vă spun că și eu am avut emoții la fel de mari ca elevii. Rețin foarte bine bucuria copiilor. Copiii au fost foarte bucuroși, chiar nu le venea să creadă. Ei, acasă, foloseau tablete, telefoane și materiale digitale doar pentru jocuri. Nu credeau că se poate face și matematică pe tabletă.