Fundația Orange

Media


Profesor de mate: Tehnologia digitală ușurează munca profesorului și îi atrage pe copii

Profesor de mate: Tehnologia digitală ușurează munca profesorului și îi atrage pe copii

FOTO: Profesorul modern folosește tehnologia digitală la clasă


După 34 de ani de învățământ, profesorul de matematică Viorica Jugănaru a îmbrățișat tehnologia digitală. La câteva luni de la utilizare, doamna Jugănaru spune că tableta ajută la ora de matematică deoarece fiecare elev lucrează acum în ritmul lui.

În plus, faptul că aplicațiile nu permit trecerea la următorul exercițiu fără răspunsul corect este un lucru apreciat de către experimentatul dascăl pentru că îi permite să urmărească la ce nivel de studiu a ajuns fiecare elev din clasă.

Digitaliada: Credeți că aceste demersuri îi vor ajuta pe elevi la evaluarea națională care îi așteaptă?

Viorica Jugănaru: Da, o să-i ajute, pentru că tableta ne permite să facem mai multe tipuri de exerciții. Nu putem ști exact ce exerciții vor fi la evaluarea națională sau la bacalaureat, dar dacă lucrăm multe exerciții, asemănătoare, ei ajung să își fixeze algoritmul. În plus, grafica modernă îi ajută pe elevi să își dezvolte memoria. Contează foarte mult atunci când le apare pe ecran o figură frumos colorată, pentru că, în general, geometria este o materie rece.

Deci este normal că tableta ajută foarte mult. Pentru că fiecare lucrează în ritmul lui. În lucrul cu tabletele, unde nu poți să treci la următorul exercițiu fără a da răspunsul corect, pot să urmăresc foarte ușor la ce stadiu a ajuns fiecare elev.
Deci, într-adevăr, tabletele ne ușurează munca și, fiind ceva nou, e normal că-i atrage pe copii.
Ar fi bine să se poată da și examenele pe tabletă, după părerea mea.  

Digitaliada: Pentru dumneavoastră, ca profesor, educația digitală este un efort, presupune vreun efort?

Viorica Jugănaru: O muncă în plus poate că este. Eu, de exemplu, am rezolvat toate aplicațiile. Am posibilitatea să îmi pregătesc de acasă o fișă, de aceea consider că e mult mai ușor să mă uit pe aplicațiile de pe tabletă, să le studiez înainte și să le aplic împreună cu elevii. Și lucrările de control ar putea să fie digitale. Eu mă sperii când văd mormanul de hârtii și de fișe. Cât aș vrea să renunț la ele și să am numai un stick la mine sau tableta! 

Digitalida: Ce vă motivează, doamna profesoară?

Viorica Jugănaru: Mă motivează faptul că mie îmi place să predau. Am făcut și fac o meserie care îmi place. Dintotdeauna mi-am dorit să fiu profesor. După atâtea generații, după 34 de ani de învățământ, am deja în bănci copiii foștilor mei elevi. Rezultatele lor și faptul că ajung oameni mari mă motivează: faptul că obțin rezultate bune la evaluare, faptul că mă văd cu ei după ani de zile și îmi spun că și-au dat seama că eu am vrut doar să-i ajut. 

Eu încerc să îi trag după mine pe elevi și mereu le spun că eu încep să urc un munte. Dacă ei vor să vină după mine, eu le întind mâna, dar de la mijlocul muntelui ei îmi vor întinde mie mâna. Până acolo, eu sunt cea care le dă mâna. Pe măsură ce urcăm mai sus, le spun că vom învăța lucruri noi, lucruri care îi vor ajuta în viață, care îi vor ajuta să urce tot mai sus.

Digitaliada: Cum ajunge un profesor să îi înțeleagă pe elevi?

Viorica Jugănaru: Stând mult cu ei. Iar dacă mai ești și părinte, te pui de fiecare dată în locul părintelui de acasă. Deci așa îi înțeleg eu pe elevi, apropiindu-mă de ei. Mie îmi place matematica, dar îmi place și poezia, astfel că atunci când aveam opțional de matematică,îi puneam pe elevi să compună o poezie despre o figură geometrică sau să creeze povești despre elemente geometrice.



1 comentariu

avatar

Interesata de digitaliada

de Elena Tanase | 30.08.2018 08:25

Buna ziua .
Sunt profesor de matematica si sunt interesata de predarea prin aplicatii pe calculator . Unde as putea participa la cursuri de perfectionare de predare in acest mod ?
Multumesc ,
Elena Tanase

Răspunde