Fundația Orange

Media


Profesor de mate și TIC: Informația oferită în format digital îi atrage pe elevi

Profesor de mate și TIC: Informația oferită în format digital îi atrage pe elevi

FOTO: Laboratorul Digitaliada din Eșelnița


Ciprian Poganu, prof mate și TIC: Elevii văd tableta ca pe un telefon mai mare, noi, profesorii, ca pe un calculator mai mic și ne este foarte ușor să-i convingem să folosească tabletele și să vadă și altceva decât Facebook și Instagram.

Pentru elevii Școlii Gimnaziale Eșelnița, dotarea unui laborator digital și folosirea tabletelor ce au instalate aplicații pentru matematică și T.I.C. au produs o schimbare în modul de raportare la educație. După mai multe ore susținute cu ajutorul tehnologiei digitale, după câteva interacțiuni cu GeoGebra și Kahoot, elevii de aici au început să lase deoparte vechile obiceiuri de utilizare a tehnologiei moderne pentru a descoperi lumea fascinantă a educației digitale.

Profesorul de matematică și T.I.C., domnul Ciprian Poganu, este încântat de felul în care elevii săi interacționează cu cele două obiecte de studiu de când Digitaliada este prezentă în școala din Eșelnița. Bucurie, competitivitate, acestea sunt doar câteva dintre noile reacții ale elevilor, la care se adaugă insistența de a mai rezolva o problemă pe tabletă, chiar dacă este pauză.

Digitaliada: Cum vedeți dumneavoastră educația digitală, ce v-a determinat să o puneți în aplicare la clasă?

Ciprian Poganu: O văd ca pe un pas înainte: și nu numai pentru mine, ca profesor, consider că tot ceea ce ține de materiale digitale, de gadget-uri este un pas înainte. Desigur că elevii au mai beneficiat de ore interactive și înainte, am ținut ore în laborator și la matematică și la informatică. Înainte foloseam calculatoare care acum sunt depășite, pe care rulau programe depășite, dar de când suntem parte din familia Digitaliada, elevii au șansa să lucreze pe tablete. Iar dacă înainte erau atrași de acel tip de lecții, în care vedeau doar o prezentare în Power Point sau un filmuleț de pe Youtube, gândiți-vă cum sunt acum, cu tabletele. Deci, nu-i mai putem dezlipi.

Digitaliada: Ce le stârnește curiozitatea?

Ciprian Poganu: Probabil informația, în formă digitală. Și-i atrage, în principal, pe copiii care nu excelează la matematică. Elevii văd tableta ca pe un telefon mai mare, noi, profesorii, ca pe un calculator mai mic și ne este foarte ușor să-i convingem să folosească tabletele și să vadă și altceva decât Facebook și Instagram sau alte rețele. 

Digitaliada: Acasă au parte de tot ceea ce înseamnă partea distractivă a tehnologiei, la școală ce se întâmplă?

Ciprian Poganu: La școală încercăm să combinăm partea distractivă cu partea teoretică. Orele sunt distractive și copiii se bucură, în adevăratul sens al cuvântului, de toate facilitățile tehnologiei. Nu am renunțat la evaluările tradiționale, dar o aplicație precum Kahoot, pe care eu o folosesc foarte des, este spectaculoasă pentru cei mici. Le produce bucurie sau tristețe, dar le oferă șansa de a se afla, în timp real, într-o competiție. E altceva când un elev își vede numele acolo sus, pe podiumul aplicației sau când își dorește să fie acolo.

Digitaliada: Părinții elevilor dumneavoastră au foarte mare încredere în educația digitală și în ceea ce le predați elevilor. Cum poate un părinte, care poate nu înțelege cum funcționează acest tip de tehnologie, să aibă încredere în acest mod de predare?

Ciprian Poganu: Cred că totul ține de încrederea pe care părinții o au în școală, în instituția noastră. Și mă bucur să văd că dau un feedback pozitiv la ceea ce facem aici. Din partea copiilor simțim acest feedback și vedem asta în reacțiile lor. Uneori, la finalul orei, nu ies din clasă, stau în bancă și mă întreabă dacă pot să mai rămână să lucreze pe tabletă, renunță la pauză.

Digitaliada: Părinții ne-au mărturisit că vinerea, după ore, mai rămâneți cu elevii și lucrați. La ce lucrați? 

Ciprian Poganu: Am organizat un fel de after-school în care rămânem și lucrăm la matematică. În ultima perioadă am descoperit GeoGebra, așa că stăm și lucrăm în GeoGebra.