Fundația Orange

Media


Profesor de matematică: De când lucrăm la ore pe tablete, nu mai există frică, ci curiozitate

Profesor de matematică: De când lucrăm la ore pe tablete, nu mai există frică, ci curiozitate

FOTO: Oră de matematică în laboratorul digital


Profesor optimist și vesel, doamna Luminița Jîjîie a știu mereu cum să se apropie de elevi și să îi facă să se împrietenească cu matematica.

De când au tablete, însă, doamna profesoară mărturisește că orele de matematică se desfășoară altfel, copiii sunt mai curioși, mai motivați și se ajută între ei.

Digitaliada: De la începutul acestui an aveți pe bănci tablete. Cum e matematica pe tabletă?

Prof. Luminița Jîjîie: Altfel. Motivează copiii și le schimbă personalitatea, adică nu mai sunt mohorâți că au matematică sau că au de rezolvat exerciții, ci așteaptă acele 5, 10 minute pe tabletă în care se destind și aprofundează noțiunile pe care le-au acumulat la ora respectivă sau anterior. 

Digitaliada: Cât dintr-o oră lucrați pe tablete?

Prof. Luminița Jîjîie: În general, folosim tableta minimum 5-10 minute, maximum 30 de minute, chiar o oră întreagă la opționalul de matematică.   

Digitaliada: Spuneți-ne ce îi atrage pe copii.

Prof. Luminița Jîjîie: Spiritul de competiție, faptul că elevii care stăpânesc mai bine tehnologia pot fi pe același nivel cu alți colegi care sunt mai buni la tablă, faptul că se pot evalua între ei și autoevalua. 

Digitaliada: În timpul orei i-ați tot îndrumat să colaboreze. Se întâmpla lucrul acesta înainte de Digitaliada?

Prof. Luminița Jîjîie: Ca profesor, eu sunt optimistă și veselă și încerc să-i învăț pe copii cu o matematică altfel decât cu pixul, sau cu frica. Încerc să îmbin poezia cu matematica, internetul cu matematica, și atunci copilul așteaptă ora de matematică pentru că știe că e ceva deosebit. Am făcut la opționalul de matematică prezentări de aplicații folosite pe tabletă, au lucrat în grupe de câte doi și și-au prezentat proiectele și vreau să spun că am fost impresionată pentru că au intrat pe internet și au aflat, poate, mult mai multe lucruri decât știam eu despre aplicația respectivă.  

Digitaliada: Cum este pentru dumneavoastră lucrul cu educația digitală la clasă?

Prof. Luminița Jîjîie: Ușor, simplu, îmi place. Sunt obișnuită cu acest stil de lucru încât îmi e ușor să transmit. Însă sunt copii care depășesc profesorul. Și asta mă bucură pentru că se spune că un profesor nu este bun decât atunci când este depășit de elevul lui. 

Digitaliada: Am văzut copii foarte apropiați de matematică. Se întâmpla acest lucru și înainte de acest proiect datorită modului dumneavoastră prietenos de predare?

Prof. Luminița Jîjîie: Se întâmpla și înainte, dar acum se întâmplă altfel. Acum sunt mult mai apropiați de profesor, așteaptă cu plăcere ora de matematică, nu mai există frică, ci există curiozitatea legată de ce o să facem a doua zi. Eu le-am explicat de multe ori, tableta nu suplinește matematica, ci o ajută, cresc împreună într-o simbioză. Deci ne ajută să ne dezvoltăm și altceva decât învățarea mecanică sau tipuri de probleme, ne ajută să facem acea legătură între nou și vechi, tradițional și modern.