Fundația Orange

Media


Profesorii care au puterea să transforme realitatea: Constantina Dobre, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 Roata de Jos

Profesorii care au puterea să transforme realitatea: Constantina Dobre, directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 Roata de Jos

Directoarea Școlii Gimnaziale nr. 1 Roata de Jos a schimbat istoria școlii, pentru copiii pe care-i primește zi de zi sub îndrumare.

A transformat locul în care mintea elevilor este într-o permanentă cursă după nou, într-un laborator digital, cu profesori care știu să folosească la clasă noile tehnologii digitale. Pentru copii, "care sunt născuți-crescuți în era tehnologiei, tehnologia la clasă înseamnă mare lucru”, a explicat Constantina Dobre. Profesoară de istorie și directoare de 8 ani a Școlii Gimnaziale nr. 1 Roata de Jos, Giurgiu, Constantina Dobre este un "creator de realitate”. 

Digitaliada: Cum ați luat decizia de a participa la selecția Digitaliada?

Director Constantina Dobre: La proiectul Digitaliada, am participat din dorința de a obține ceva pentru elevii noștri și pentru că mi s-a părut un subiect foarte interesant. Mi s-a părut un proiect care chiar ar putea să aducă o plusvaloare școlii noastre și, sincer, nu am sperat să câștigăm. Am aplicat, pentru că de când sunt director am tot organizat și realizat tot felul de proiecte. Sunt deschisă la tot ce este nou și îmi place să văd că fac ceva altfel.

Digitaliada: Cum au primit elevii din școală integrarea tehnologiei la ora?

Director Constantina Dobre: Copiii, inițial, au fost reticenți, pentru că nu știau ce înseamnă. În momentul în care le-am înmânat brățările cu stickurile pe care le-am primit la curs, s-au uitat ei așa, cu nesiguranță, nu știau ce conțin. Le-am explicat, dar în ziua următoarea au venit și au spus: vai, ce frumos, chiar le folosim dna directoare, chiar ne încântă. A fost minunat. Copiii chiar sunt încântați și am observat copii care dacă în mod normal nu vor să învețe, la orele astea participă foarte activ și chiar se descurcă de minune. Pentru noi chiar este un mare beneficiu, pentru școală. Mai ales la tezele și testele pe care le-am aplicat, au fost încântați. Și copii care nu obțin rezultate foarte bune, acolo chiar s-au descurcat. Pentru ei, care sunt născuți-crescuți în era tehnologiei, tehnologia la clasă înseamnă mare lucru. Adică altceva decât să-i dictezi, să scrie clasic, să-l scot la tablă și să fie el nevoit să explice. Acolo era altceva, era ce-i place să facă.

Digitaliada: Sunt părinți care spun: dar de ce să folosească digitalul și la școală, nu destul stau pe tablete acasă? Lor ce le răspundeți?

Director Constantina Dobre: Sunt lucruri diferite. Una e să-l folosești acasă și să faci ce vrei tu, alta e să-l folosești într-un cadru organizat și să aplici doar pe ce ți se cere și să folosești doar acele aplicații care chiar e necesar să le folosești la ora respectivă.  Din punctul meu de vedere, am recomandat și colegilor - la toate ședințele cu directorii m-am lăudat că am câștigat un proiect Digitaliada și am încurajat pe toată lumea să aplice. 

Digitaliada: Cum au fost sesiunile de formare la care ați participat?

Director Constantina Dobre: Mi se pare un lucru extroardinar, mai ales că proiectul acesta este susținut de o fundație. Dar implicarea oamenilor de la curs, când am participat la pregătire, felul în care au încercat să ne determine să înțelegem ce înseamnă platforma Digitaliada, mi s-a părut extraordinară. Eu, cel puțin, am participat cu mare drag, abia aștept următoarele cursuri, și mi se pare că este ceva altfel, ceva care chiar aduce plusvaloare școlii și care aduce un beneficiu copiilor și cadrelor didactice care folosesc tehnologia.