Fundația Orange

Media


Proiectul câștigător la concursul #Digitaliada, în curricula de matematică pentru clasa a 5-a

Proiectul câștigător la concursul #Digitaliada, în curricula de matematică pentru clasa a 5-a

FOTO: Diploma lui Rareș Tohănean, câștigătorul concursului #Digitaliada


Materialul „Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a”, care a câștigat premiului I la concursul #Digitaliada de materiale digitale educaționale, a fost inclus în anul școlar 2017 – 2018 în curricula pentru clasa a 5-a.

Concursul s-a desfășurat pe platforma Digitaliada.ro în perioada noiembrie 2016 - aprilie 2017 și a premiat conținutul original și open source care poate fi utilizat în procesul de învățare. Materialul câștigător - „Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a”, a fost creat de Rareș Tohănean și se găsește și pe platforma mquest.ro, o inițiativă a soților Tohănean, dezvoltată împreună cu voluntari psihologi, profesori, informaticieni. 

„Colaborând cu profesori de matematică cu experiență la clasă, am urmat curricula, așa se face că materialele video cu care am câștigat concursul de materiale digitale educaționale #Digitaliada fac parte din curricula pentru clasa a 5-a, la matematică. În zilele noastre avem multe feluri de a le explica elevilor noțiuni noi. Filmele, materialele video sunt o metodă foarte bună ca suport de predare”, afirmă Rareș Tohăneam, programatorul pasionat de educația digitală.

”Este o bucurie pentru toată lumea că proiectul câștigător de la concursul #Digitaliada face acum parte dintr-unul din manualele de matematică aprobate pentru clasa a 5-a. În plus, este prima oară când avem materiale video într-un manual, toată lumea a rămas uimită”, susține profesorul Radu Gologan, președinte al Societății Române de Matematică și coordonator al Lotului olimpic de matematică.

Materialele digitale din manualul de clasa a 5-a - „Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a”, constau în lecții video de 10 minute în care este expus conținutul lecției de matematică în mod grafic, cu exemple din natură și explicarea rolului acelei lecții.

Se folosesc tehnici video speciale pentru a atrage atenția și pentru a menține copilul atent la materialul expus. Materialele video se pot folosi în clasă pentru introducere în subiect și pentru captarea atenției. În plus, explicațiile din filme au rolul de a demonstra practic, prin exemple vizuale, o serie de noțiuni teoretice.