Pavelescu Marilena
Trimis la 23.01.2022https://docs.google.com/presentation/d/1wnvC7ESBPNeRBbdm0pDXBUI-yQg-RMSTxhLXdSqD_RA/
Pentru elevi, materialul prezintă un caracter atractiv, deoarece informația teoretică are pondere mică și este însoțită de imagini. Ei sunt puși mereu să facă ceva: să analize, să-și imagineze, să comenteze etc. Exercițiile de imaginație, de transpunere într-un alt regn oferă ocazii de autocunoaștere și intercunoaștere.
Sunt vizate următoarele competențe specifice:
4.2. Aplicarea conștientă a achizițiilor lexicale și semantice de bază, din limba română standard, pentru exprimarea corectă a intenției comunicative
3.4. Analizarea dificultăților de redactare, oferind soluții, pe baza criteriilor propuse de profesor și discutate cu colegii
Pavelescu Marilena, profesor de Limba și literatura română
Scoala Gimnazială „Mihai Viteazul”, Romania, Târgoviște, Dâmbovița
Trimis la 23.01.2022 - 09:30
Materialul este un proiect didactic al unei lecții mixte pentru clasa a VI-a ce are ca temă Textul descriptiv în versuri. Respectă programa de limba și literatura română actuală (OMEN nr.3393 / 28.02.2017) și folosește ca text suport „Balul pomilor” de Dimitrie Anghel.
Daniela-Aurora Ghiță
Școala Gimnazială Nr. 1, Galați
Materialul reprezintă un proiect didactic cu tema Derivarea, lecție de predare, dar și de consolidare a cunoștințelor, potrivită pentru clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a. Competență generală este utilizarea corectă și adecvată a limbii române în receptarea și producerea mesajelor.
Radu Ruxandra
Liceul Teoretic Dimitrie Bolintineanu, București