Fundația Orange

Rețeta succesului. Tortul Ambițioșilor Creativi (Carte digitală în StoryJumper)

Concurs

Lazăr Mariana Mihaela

Trimis la 07.01.2021

Interdisciplinar
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, EDUCAȚIE CIVICĂ / SOCIALĂ, EDUCAȚIE PLASTICĂ, III, IV MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Materialul este un model pentru dezvoltarea interesului pentru scrierea creativă și realizarea de cărți digitale prin explorarea unor valori morale.
Urmărește efectuarea unor antrenamente de scriere creativă în grup și se poate folosi interdisciplinar și oferi cadou oricui ca o rețetă a succesului.


Alte materiale educaționale


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia

Book titled 'Rețeta succesului. Tortul Ambițioșilor Creativi'Read this book made on StoryJumper

Materialul este un model ideal pentru trezirea interesului pentru scrierea creativă și redactarea de cărți în format digital pentru a oferi un cadou colegilor de la clasa pregătitoare ca o moștenire a experienței acumulate și a identificării unei rețete de succes prin utilizarea unor termeni care se referă la valori morale care stau la baza relațiilor cu ceilalți oameni, inspirate din contexte reale, ale vieții din comunitatea școlară.

Plusvaloarea este dată prin cooperarea în rezolvarea unor sarcini simple de lucru și relaționarea pozitivă cu ceilalți, în vederea obținerii unei lucrări reprezentative dar și de forma digitală a cărții.

Colaborând, ei realizează antrenamente de scriere creativă în grup (avansare de idei, selectare de idei, construirea firului narativ, revenire asupra textului).

De asemenea, se exersează și folosirea fracțiilor în contexte familiare și utilizarea terminologiei sau a unor simboluri matematice în situații cotidiene.

Conform teoriei inteligențelor multiple am stabilit cinci echipe de lucru: psihologii-alegerea valorilor morale, scriitorii-rețeta propriu-zisă, matematicienii-stabilirea unităților de măsură, alegerea instrumentelor de măsurare standard și nonstandard potrivite și scrierea corectă a expresiilor matematice, fotografii-imaginile reprezentative și web designerii-cartea digitală. 

Stabilirea obiectivelor a avut la bază Taxonomia lui Bloom:

- reactualizarea regulilor de comportament și relaționare pozitivă cu ceilalți, a momentelor plăcute care i-au unit timp de 5 ani, a regulilor de scriere corectă

- selectarea valorilor morale cheie, reprezentative pentru coeziunea și succesul unei echipe -aplicarea în echipă a ideilor -analizarea și îmbunătățirea rezultatelor

- evaluarea rezultatelor, Turul Galeriei

- crearea produsului final.

Se poate introduce și realizarea unei benzi, îmbinând desenul cu mesajele scrise iar tema se poate extinde de la situații reale, la cele imaginare, cartea putând constitui un cadou ideal pentru cei dragi.


Alte informații

Materialul este un model pentru dezvoltarea interesului pentru scrierea creativă, redactarea de texte și realizarea de cărți digitale prin explorarea unor valori morale.

Urmărește efectuarea unor antrenamente de scriere creativă în grup și realizarea unei cărți care să conțină elementele cheie ale succesului.

Se poate folosi atât în munca pe echipe, cât și individual sau frontal, la orele de Limba și literatura română, Educație civică, AVAP, Muzică și Mișcare implicând o abordare interdisciplinară. Tema se poate extinde la grup de prieteni, familie, comunitate.

Se poate porni de la situații reale, experiențe familiare de viață, cazuri prezentate de mass-media, sau chiar situații imaginare, de exemplu, proverbe, fabule, desene animate adecvate vârstei elevilor, fragmente din povești. Se poate introduce și realizarea unei benzi desenate, îmbinând desenul cu mesajele scrise (individual/ în perechi/ în grup).

Se poate realiza de către elevii mai mari pentru a oferi un cadou generației următoare ca o rețetă a succesului sau oricăruia dintre cei dragi.

Datorită opțiunii audio, acest model poate fi o provocare incitantă pentru cei mici de a le stârni interesul atât în lecturarea de cărți digitale cât și în redactarea acestora audio și/sau cu text și imagini.

O carte digitală este cadoul perfect pentru orice ocazie, iar redactarea ei constituie modul cel mai sigur de a exersa creativitatea și dezvolta imaginația la orice vârstă.

https://www.storyjumper.com/book/read/95687656/5fe8d3b9bf27f


Lazăr Mariana Mihaela, profesor de Educație civică / socială, Istorie, Matematică, Limba și literatura română, Educație plastică, Științe ale naturii, Muzică și mișcare, Joc și mișcare

Școala Gimnazială Nr. 2 „Diaconu Coresi”, Brașov, Brașov

Trimis la 07.01.2021 - 21:48


Materiale similare

Textul narativ „Patinele de argint” după Mary Elizabeth Mapes - Dodge

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, IV

Materialul este o lecție de limba și literatura română pentru clasa a IV-a, care vizează dezvoltarea unor competențe de citire conștientă, de decodare a semnificației globale și a informațiilor de detaliu ale unui text narativ, de optimizare a vocabularului, de sporire a interesului pentru lectură.

Joc de atenție „Lovește cârtița”

Educație plastică
EDUCAȚIE PLASTICĂ, I, II, III, IV

Jocul de atenție „Lovește cârtița” este un joc de nivel mediu format din 10 partide de vânătoare a cârtițelor ce au înscrisă pe blăniță Roșu/nuanță de roșu. Punctele obținute se totalizează la finalul jocului, după parcurgerea celor 10 partide de vânătoare ce necesită atenție și îndemânare.