Fundația Orange

Rezolvarea triunghiului dreptunghic. Arii.

Concurs

Cucuianu Marița

Trimis la 28.02.2020

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, DEZVOLTARE PERSONALĂ, VII MEDIU CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Această lecție am desfășurat-o pentru prima dată sub acestă formă pe 11.11.2016 iar acum o adaptez conform noii programe. Am gândit lecția ca un proiect "Matematica în călătorie", considerând atelierele gări în care trenul matematica oprește.



Proiecte didactice


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


Multimedia


Totul se referă la tabăra din vara 2016 de la Sângeorz Băi. Pozele din fișe sunt făcute de noi în tabără, excursiile desfășurate și în cadrul activității desfășurate cu elevii din Ieud.

Aici sunt mai multe detalii despre tabără și activități extrașcolare care îmbină matematica cu alte domenii de activitate și cu consilierea și dezvoltarea personală. Sunt filmări, poze din tabără și se vede că lecția se poate desfășura ca un proiect gândit pe un interval mare de timp și la sfârșit aplicăm o oră și la clasă.

Activitatea desfășurată cu elevii din Ieud a fost foarte interesantă, copiii au făcut schimb de cadouri, au discutat, au schimbat adrese de mail.

https://www.didactic.ro/concursuri/prezentari-inscrise/jurnal-de-mate-in-calatorie-vara-2016

La atelierul de artă am avut elevi preocupați de muzică și au început prin a interpreta la vioară o partitură.

La unele fișe sunt inserate și linkuri astfel încât am creeat atmosferă în clasă ca și cum am fi pe Valea Vaserului și am auzi trenul Mocănița și așa mai departe.

În afară de fișe am rezolvat și verificat materialele pe care copiii le rezolvă în cadrul proiectului Pardoseli
http://www.didactic.ro/pagina-proiectului/despre/pardoseli


Alte informații

În afară de lecție am organizat și o expoziție cu lucrările elevilor, matematica în arhitectură,arta origami,modele de gresie realizate de ei intitulată "Matematica în culori" și "De la modele origami la Înțelesuri matematice".

La lecție în afară de profesorii de matematică din zona Oltenița au participat și 7 profesori de la liceele Yordan Yovkov și Hristo Botev din Tutrakan Bulgaria, cu care suntem înfrățiți în proiectul "Matematica ... punte între culturi".

În tot ce am făcut la lecție am vrut să promovez România zona Maramureșului costumul popular, traditii obiective turistice. La finalul lectiei le-am oferit celor din Bulgaria ca si suvenir din excursia imaginară traistuțe lucrate de copiii de la școala din Ieud și ceramica de la Horezu în cutiuțe de origami lucrate de copiii noștri în culorile steagurilor celor două țări vecine.

A doua zi, pe 12.11.2016, ca o continuare a lecției, am realizat o excursie la Casa experimentelor program cu experimente cu show bobina Tesla, generatorul Van de Graff, Titirezul zburator Terra levitează, patul fachirului, workshopul "Misterele Piramidei faraonului" si apoi seminar la Heidi Chocoworld.

https://www.youtube.com/watch?v=3gG_J6dC4E4&feature=share

https://www.youtube.com/watch?v=KrP3WIDX9QM

http://oltenitainfo.ro/profesoara-marita-cucuianu-a-fost-gazda-calatoriei-metodice-de-la-liceul-neagoe-basarabprofesorii-invitati-au-asistat-la-privelistea-oferita/

Materialele legate de această lecție, multe alte metode active folosite de mine la clasă, activități extrașcolare, proiecte de parteneriate desfășurate cu elevii pentru a le arăta importanța matematicii în viața de zi cu zi se găsesc postate pe acest padlet.
https://padlet.com/cucuianumarcela/5fcvc5vzc6u3


Odată cu experiența căpătată am decis să consider matematica mereu în călătorie și să arat frumusețea matematicii atât în orele de curs dar și în excursii și tabere unde ne întâlnim cu matematica în viața de zi cu zi.

Această activitate am conceput-o plecând de la citatul "Nu există un domeniul al matematicii, oricât de abstract ar fi el, care să nu se dovedească cândva aplicabil la fenomenele lumii reale." (N. Lobacevschi)

Aplicațiile practice ale matematicii vin să susțină cu un real succes procesul de învățare eficientă, garantând înțelegerea raționamentelor matematice prin stimularea gândirii logice, făcând apel la cunoștințele teoretice și formând o serie de abilități necesare înțelegerii fenomenelor din jurul nostru.

Organizez tot felul de ateliere în care copii sunt familiarizați cu formulele matematice ,dar învață să se și descurce în viața de zi cu zi. Avem ateliere de făcut prăjituri,de curs valutar,de realizat piese de gresie din piese de tangram,de mers la cumpărături, de citit facturi și altele.

Metodele folosite sunt metode activ-participative, metoda proiectului fiind una foarte apreciată și la clasele a -VII-a și a-VIII-a acestea se desfășoară pe calculator pe https://www.didactic.ro/pagina-mea/cojea/materiale unde elevii primesc teme săptămânal iar la final prezintă partea practică a proiectului.

Folosim jocul tangram și origami la geometrie pentru a reține mai ușor teoria, iar în plus elevii obțin și obiecte realizate de ei care sunt expuse în diferite expoziții.

https://www.didactic.ro/pagina-proiectului/index/designul-placilor-de-faianta

Elevii au încercat să realizeze și prezentări cu ajutorul platformelor indicate de mine încă din clasa a șaptea când am realizat proiect tot cu ajutorul platformelor. Mă bucur că elevii sunt deschiși și scriu ce gândesc și ce înseamnă pentru ei aceste proiecte.

Aici este un exemplu elevi de clasa a-VII-a
https://padlet.com/serdarualexi1/cxrkktlwpx1q
https://ro.padlet.com/m_diana_o/by18cmrm4gsj.


Cucuianu Marița, profesor de Matematică

Colegiul Național Neagoe Basarab, România, Oltenița, Călărași

Trimis la 28.02.2020 - 09:34


Materiale similare

Evaluare

Matematică
MATEMATICĂ, VII MEDIU EVALUARE

Planificarea activitatilor de evaluare la disciplina Matematică – clasa a VII-a, semestrul al II-lea.

Valori ale funcțiilor trigonometrice

Matematică
MATEMATICĂ, VII ÎNCEPĂTOR PREDARE

Prezentare prin exerciții a modului de folosire a tabelelor valorilor funcțiilor trigonometrice.