Fundația Orange

România între democrație și autoritarism

Concurs

Matei Dan

Trimis la 03.03.2018

Istorie
ISTORIE, VII, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Acest proiect didactic prezintă România în perioada 1918 – 1947. Conține si două teste de evaluare.


Proiecte didactice


Documente


Acest proiect didactic prezintă România în perioada 1918 – 1947. Este împartit pe 3 conținuturi si 2 evaluari la final de unitate.
Unitatea cuprinde urmatoarele detalieri: România după Marea Unire, Monarhia și partidele politice în perioada interbelica, România în al Doilea Război Mondial și două teste de evaluare la sfarșit de unitate de invatare. Elevii clasei a VIII – a au folosit resurse si mijloace de învatamant moderne cu accent pe resurse TIC, utilizand OER si Web 2.0.( Platforma AEL, Wikispaces, Wikipedia si You Tube).


Pentru realizarea activitatilor propuse au fost utilizate urmatoarele aplicații:
- pagini wiki, în spații precum:www.wikispaces.com, www.pbworks.com,www.SeedWiki.com,ro.wikipedia.org.
- Answergarden, pentru obținerea de feedback pentru o topică propusă;
- DotVoting, aplicație pentru realizarea de forumuri în vederea votării unor topici propuse, cu facilități de vizualizare grafică a rezultatelor;
- Zoomerang, aplicație pentru realizarea de sondaje online.


La sfârșitul unitatii de învatare elevii au fost capabili sa interpreteze izvoare istorice din diferite surse multimedia și online, să înțeleagă diverse strategii militare, forme de guvernare (democratice si totalitare), au învățat cuvinte istorice noi si să facă comparații între diferite perioade istorice, să alcătuiască frize cronologice, să realizeze proiecte in grup pe Wikispaces, completări pe Wikipedia și sa cunoasca realitatile politico – economice de la inceput de secol XX.


Matei Dan, profesor de Educație civică / socială, Geografie, Istorie

Scoala Gimnaziala Pui, Romania, comuna Pui, Hunedoara

Trimis la 03.03.2018 - 19:31


Materiale similare

Unitatea de învățare: Evul Mediu românesc

Istorie
ISTORIE, VIII

Un model de proiectare pentru unitatea de învățare Evul Mediu românesc, clasa a VIII-a, realizat după noul curriculum, centrat pe formarea de competențe.

The Political Process and Citizens’ Voice in the European Union

Interdisciplinar
ISTORIE, VII, VIII

Elevii evaluează eficiența inițiativei civice europene ca o modalitate prin care cetățenii pot participa la procesul decizional al UE și își exprimă opinii argumentate cu privire la importanța dreptului la petiție ca mod de participare a europenilor la procesul politic al UE.