Pentru ca tot mai mulți elevi să aleagă Școala Gimnazială Bretea Română, directorul Alexandru Pârlițeanu spune că trebuie să performeze.
Explicația sa este simplă: „Fiind o școală din mediul rural și prin așezarea noastră geografică fiind la egală distanță de două orașe, Călan, respectiv Hațeg, trebuie să încercăm să performăm cât putem noi, întregul corp profesoral și întreaga activitate desfășurată aici, pentru că altfel tentația copilului, tentația familie de a-și duce copilul să învețe la o școală de la oraș este mare și va exista întotdeauna. Prin urmare șansa noastră este să fim în top, cum se spune, să performăm, să fim cel puțin la același nivel pe care Îl poate oferi o școală de la oraș”.
Digitaliada: Cum v-ați hotărât să aplicați la programul Digitaliada?
Alexandru Pârlițeanu: Domnul de matematică a fost extrem de încântat de idee, doamna de TIC, cu atât mai mult cu cât vine de la o altă școală din județul Hunedoara, de la Școala Băcia, care a făcut parte din ediția pilot a Proiectului Digitaliada, cred sincer că a fost un plus pentru noi având parte de experiența dânsei de la Băcia și cred că și dânsei i-a făcut mare plăcere să lucreze din nou într-o școală unde Proiectul Digitaliada este în fapt.
Digitaliada: Cum s-a schimbat procesul de învățare după implementarea Digitaliada?
Alexandru Pârlițeanu: Experiența educațională s-a îmbunătățit pe toate planurile. Atât din perspectiva profesorilor, dar mai ales din cea a elevilor și a părinților, o data cu implementarea în Școala Gimnazială Bretea Română a învățării digitale.
Sunt atât de ofertante aplicațiile, încât dacă și un adult se simte cumva atras și atât de implicat în respectivele aplicații, vă dați seama cam cât interes stârnesc unui copil. Simplul fapt că niște aplicații la liber, pe tabletele acestea, oferă o altă modalitate de abordare a unui exercițiu, a unei probleme, lucrul ăsta face dintr-o dată totul mai interesant pentru copilul și de învățământ primar, dar mai ales pentru cei de gimnaziu.Apariția acestor mijloace IT în școală canalizează timpul petrecut de elevii noștri și spre partea educativă.
Digitaliada: Ce credeți că se schimbă pentru elevi odată cu introducerea tabletelor la clasă?
Alexandru Pârlițeanu: Interesul copiilor este altul. Cred că disciplinele care prezintă un grad ridicat de dificultate, mă refer aici în special la matematică, pot fi abordate și dintr-o altă perspectivă care să facă disciplina asta mult mai atractivă pentru copil. Mi se pare că este o oportunitate fantastică pentru tinerii de acum. Faptul că în scoală li se oferă posibilitatea de a accede de foarte mici la tot ce înseamnă tehnologie modernă, faptul că această tehnologie este aplicată zi de zi în procesul educativ pentru copii mi se pare o oportunitate nemaipomenită, o cale deschisă pentru ziua de mâine.