Fundația Orange

Media


Schimb de roluri la un cerc metodic de matematică: elevii le-au demonstrat profesorilor cum tehnologia completează învățământul clasic

Schimb de roluri la un cerc metodic de matematică: elevii le-au demonstrat profesorilor cum tehnologia completează învățământul clasic

FOTO: Elevii au predat profesorilor matematica folosind tehnologia digitală


Auraș este elev în clasa a V-a la Școala Gimnazială din Corbii Mari și l-am cunoscut cu ocazia unei cerc metodic de matematică.

Inspectoratul Școlar Dâmbovița a invitat mai mulți profesori de specialitate la o școală din județ pentru a le face cunoștință cu educația digitală. Auraș a luat tableta, s-a dus în fața clasei, la catedră, și le-a explicat doamnelor și domnilor inspectori și profesori cum completează tehnologia învățământul tradițional. Apoi s-a alăturat colegilor și, împreună, le-au deslușit dascălilor tainele tehnologiei.

Digitaliada: Auraș, ai participat astăzi la o oră, unde tu, un copil de 12 ani ai fost profesor și ai predat cu ajutorul tabletei dascălilor invitați la ora deschisă. Cum se întâmplă asta?

Auraș Ciuciu: Păi… am început într-o zi normală de școală în care am primit informații de la doamna profesoară, doamna Aura, cum că ar fi un proiect școlar bazat pe informatică și… Desigur, aveam și note mari și la informatică și la aproape toate materiile și am fost anunțat că sunt participant al acestei activități.

Digitaliada: Au fost alături de noi aproape 20 de profesori, care s-au transformat în elevi și voi ați venit de la Corbii Mari, v-ați alăturat colegilor voștri de la Dragomirești și v-ați transformat în profesori. Te-ai dus și le-ai arătat tableta. Ce le-ai arătat?

Auraș Ciuciu: Diverse aplicații instalate de când au fost făcute tabletele și printre ele se numără și Scratch și Lightbot și un joc numit Run Marco, în care este vorba despre jocurile de mers stânga, dreapta, față, săritură și așa mai departe.

Digitaliada: Adică, niște chestii foarte simple.

Auraș Ciuciu: Da, chiar foarte simple.

Digitaliada: Cum s-au descurcat domnii profesori?

Auraș Ciuciu: Domnii profesori au fost și ei destul de inteligenți. Pe lângă faptul că ei sunt adulți, sunt mult mai mari decât noi…. Eu am fost și puțin entuziasmat de faptul că o să predau profesorilor și pun pariu că și ceilalți au fost la fel de entuziasmați pentru același lucru.

Digitaliada: Ce ai simțit din partea adulților, din partea profesorilor când te-ai dus cu tableta în fața lor?

Auraș Ciuciu: Am simțit și pentru ei un moment…  adică… un moment unic și pentru ei. Nu cred că au fost vreodată îndrumați de către un copil să învețe ceva nou.

Digitaliada: Dar ție ți se pare normal ca un copil să îl învețe pe un adult ceva nou?

Auraș Ciuciu: Da, este destul de normal, pentru că, dacă m-aș afla într-un anumit moment al vieții mele de adult în situația în care să nu știu un lucru și un copil știe și vine și îmi spune, nu mi se pare ceva foarte ciudat.

Digitaliada: Spune-mi, acasă folosești tehnologia?

Auraș Ciuciu: Acasă, da, folosesc cel mai mult calculatorul. Sunt învățat cu tehnologia, pot să zic. Am multe legături cu tehnologia, internetul, wireless-ul și tot ce ține de tehnologie.

Digitaliada: Ce înseamnă pentru tine tehnologia?

Auraș Ciuciu: Tehnologia înseamnă pentru mine viitorul. Practic, de asta depinde viitorul, de tehnologie. Și sunt sigur că într-o zi lumea va evolua cu această tehnologie.

Digitaliada: Spune-mi cum arată o zi din viitorul despre care vorbești tu, o zi din viitorul tău.

Auraș Ciuciu: O zi din viitorul meu ar fi … mă imaginez la un birou cu foarte multă treabă, cu multe fișe de grupat și, practic, având viața unui om normal.

Digitaliada: Folosind acele programe care ne ajută să lucrăm când suntem la birou?

Auraș Ciuciu: Da, exact. Ar fi, de exemplu, windows-ul… după cum se știe că ultima versiune a windows-ului este 10, probabil că va apărea și în viitor versiunea 100, care va fi mult mai bună și mai avansată.

Digitaliada: Ești pregătit să lucrezi cu ea?

Auraș Ciuciu: Da, să mă acomodez și apoi pot să spun că sunt pregătit.