Alexandra Bocîrnea
Trimis la 10.02.2019Lucrând atât individual, cât și pe grupe, la finalul lecției, elevii vor fi capabili să înțeleagă noțiunile de siguranță pe internet, hărțuire online, dar și modalitățile prin care pot identifica o acțiune de cyberbullying și cum trebuie să procedeze în acest caz. Am ales această metodă modernă - metoda pălăriilor gânditoare - deoarece aceasta este o disciplină ce presupune într-o mai mică măsură colaborarea și interacțiunea dintre elevi. În acest caz, metoda este folosită într-o nouă interpretare în vederea derulării lecțiilor de informatică, ducând la însușirea temeinică și de profunzime a informației.
Realizarea acestui proiect didactic a venit în urma ideii oferite de Digitaliada, care a readus la suprafață preocuparea mea din trecut pentru siguranța pe internet. Având în vedere faptul că utilizarea rețelelor sociale devine o activitate mai mult sau mai puțin obișnuită, consider că este deosebit de important ca de la o vârstă fragedă elevii să ia cunoștință de pericolele internetului și de felul cum se pot feri de ele. Apelând la pregătirea mea pedagogică de până acum, am încercat să proiectez o lecție obișnuită de informatică într-o activitate în care predarea este una eficientă, iar elevii participă în mod activ.
Alexandra Bocîrnea
România, Întorsura Buzăului
Trimis la 10.02.2019 - 16:41
Materialul este un proiect didactic al lectiei: Aplicații ale programului Scratch.
Camelia Baltag
Școala Gimnazială „Mihu Dragomir”, Brăila
Proiect de lecție cu fișe de lucru privind Norme de ergonomie și de siguranță. Noțiuni de securitate cibernetică.
gina_pestritu@yahoo.com
Liceul Tehnologic „Victor Slăvescu”, Argeș