Fundația Orange

Media


Simona Grigoraș, profa de mate care le predă copiilor pasiunea pentru GeoGebra

Simona Grigoraș, profa de mate care le predă copiilor pasiunea pentru GeoGebra

Formările de care au parte profesorii de matematică și informatică în proiectul Digitaliada își văd efectul direct în rezultatele elevilor. O spune Simona Grigoraș, profesoară de matematică la Școala Gimnazială “Ionel Miron” Ivănești, județul Vaslui.

Pasionată de GeoGebra încă din timpul facultății, Simona Grigoraș precizează că elevilor săi le-a intrat deja în reflex unde anume trebuie să apese ca să facă anumite lucruri.

Digitaliada: De ce ați aplicat la Digitaliada? Care a fost problema căreia i-ați căutat, astfel, soluție?

Prof. Simona Grigoraș: În primul rând, Digitaliada este un beneficiu pentru noi, profesorii. Este o modalitate de a-i apropia pe elevi de orele de matematică, pentru că știm foarte bine că matematica este un obiect greu pentru copii. Cu aceste tablete și cu aceste aplicații reușim să le arătăm că matematica poate fi și ușoară, și distractivă. Ideea de a intra în acest proiect a venit în momentul în care am observat că exista posibilitatea să pierdem o parte din elevi deoarece au dificultăți în a lucra cu pixul și cu caietul. Am spus că trebuie să găsim o modalitate să îi atragem, o modalitate să facem orele de matematică să fie mai plăcute.  

Digitaliada: S-a schimbat modul în care primesc și digeră informația copiii pe care îi aveți în clase, față de alte generații?

Prof. Simona Grigoraș: S-a schimbat mentalitatea lor, s-a modificat modul în care percep informațiile. Oricum, ei știu să caute informații, deși, uneori, poate nu reușesc să aibă discernământul pentru a face diferența între bine și rău. Sunt, însă, deschiși, întreabă, se interesează și suntem mult mai apropiați. Țin minte că după prima oră când am folosit tabletele au fost atât de încântați! Wow, ceva nou la orele de matematică!, spuneau. Iar la următoarele îmi ziceau: Doamna, dar astăzi nu mai mergem în laborator, astăzi nu mai facem pe tablete?  Deci i-am văzut foarte încântați și foarte dornici să le folosească. Țin minte că la prima oră era un copilaș de clasa a V-a căruia îi era frică să pună mâna pe tabletă, nu cumva să o strice, nu cumva să facă ceva greșit. Le-am zis atunci: Nu se întâmpă nimic, suntem aici cu voi, nu aveți de ce să vă temeți. Trebuie să vă bucurați de ele, că există în școală, că avem această oportunitate să le folosim, și este în interesul nostru.  

Digitaliada: Folosirea tabletelor la ore a adus vreo modificare în relația elev-profesor?

Prof. Simona Grigoraș: Elevii nu mai sunt inhibați de momentul acela în care ies la tablă și îi vede toată lumea că greșesc la un exercițiu. Pe tabletă, elevul lucrează foarte mult individual și atunci își sedimentează foarte bine materia pe care o facem. Au alt curaj să întrebe, pentru că, spre exemplu, mă duc la fiecare elev și văd pe tableta lui ce a greșit, nu mai văd și restul colegilor unde a greșit el sau unde nu a înțeles. Pentru că există, de regulă, această rușine a lor, să nu știe colegii din stânga sau din dreapta ce nu au înțeles sau ce nu știu. Deci prin aceste tablete ei sunt mult mai deschiși să mă întrebe unde nu au înțeles. În primul semestru am dat teze la matematică și în format digital, și în varianta pe hârtie, să vedem care este diferența. Pe varianta digitală, lor le-a plăcut atât de mult să vadă cum trec în frunte la fiecare exercițiu, să vadă care este pe primul loc și, fiind și interactiv, ei vedeau pe loc dacă au greșit sau nu. Nu mai exista momentul de așteptare până reușeam noi să le corectăm lucrările. Vedeau în timp real exact unde au greșit. Și după ce am terminat teza, mi-au zis: Doamna, dar nu mai faceți un alt test, să dăm din nou pe tablete?. Deci tabletele au un impact extraordinar asupra lor. 

Digitaliada: Dacă le-ați lua acum tabletele, credeți că ar avea vreo reacție?

Prof. Simona Grigoraș: Da. Prima dată s-ar încrunta și ar zice: Dar de ce? Ce-am făcut? De ce nu ne mai putem bucura de ele? De ce nu le mai putem folosi?. Sunt convinsă că ăsta ar fi răspunsul lor. Cred că toți sunt dornici să folosească tehnologia în cât mai multe situații, la cât mai multe ore, pentru că îi atrage, are un impact vizual. 

Digitaliada: Dumneavoastră, ca profesor, vă place să lucrați la clasă și cu tabletele?

Prof. Simona Grigoraș: Mie îmi place foarte mult GeoGebra și cred că s-a și văzut prin lecția pe care am făcut-o. Îmi place GeoGebra și am descoperit-o singură, în momentul în care îmi făceam lucrarea de licență și am "descusut-o” singură pe toate părțile și am descoperit foarte multe pe această aplicație. Probabil copiii simt că mie îmi place aplicația aceasta și le-am insuflat și lor acest lucru.