Fundația Orange

Media


Sorin Ciucă, prof mate: De când folosim tabletele, se văd rezultate la nivelul întregii școli

Sorin Ciucă, prof mate: De când folosim tabletele, se văd rezultate la nivelul întregii școli

Dorința copiilor de a învăța teoria la matematică este stârnită de aplicațiile de pe tablete.

Asta am aflat de la Sorin Ciucă, profesorul a cărui pasiune pentru matematică umple sălile de clasă. După 30 de ani la catedră, domnul profesor este surprins că a ajuns să iubească atât de mult calculatoarele, tabletele și aplicațiile. 

Digitaliada: Domnule profesor, ce înseamnă lucrul cu tabletele la clasă? 

Prof. Sorin Ciucă: Îmi place să folosesc tabletele la clasă pentru că le plac elevilor. Ne simțim mai apropiați unii față de alții. Dispare teama dinspre elev către profesor, și asta este un lucru mare. Elevii vin de plăcere, nu mai vor să plece, uită că au pauză, uită că mai trebuie să meargă acasă. 

Digitaliada: Cum îi simțiți pe elevi? 

Prof. Sorin Ciucă: Elevii sunt mai atenți, sunt tot timpul conectați. Nu sunt jucători pasivi, să zicem așa, sunt activi. Tot timpul sunt în teren alături de profesor; nu pot să iasă din joc pentru că imediat îi vezi la un test sau la întrebările care se pun că nu participă la lecție. Pe când, la o lecție clasică foarte ușor putem să îi pierdem, gândindu-se la altceva. Atunci când creez probleme în aplicațiile Kahoot și Quizizz îmi place că reușesc să îmi pun propria amprentă, raportându-mă mereu la ritmul fiecărui elev. 

Digitaliada: Ce beneficii ale educației digitale vedeți? 

Prof. Sorin Ciucă: Folosind aplicațiile la o lecție de predare, pot exista etape din lecție în care elevii sunt solicitați să răspundă la întrebări din lecția predată. Ei rămân activi pe durata orei, verificarea se face mult mai rapid și mai obiectiv. Profesorii pot observa etapele din lecție pe care elevii nu le-au înțeles, insistând mai mult pe anumite aspecte. Alt avantaj al tabletelor este că se pot da teme pentru acasă. Și până și elevii slabi au tot interesul să vină cu tema făcută.

Digitaliada: Ce aplicații vă plac mai mult și cum le integrați la ore?

Prof. Sorin Ciucă: Noi folosim mult Kahoot, Quizizz, GeoGebra; începând cu semestrul al II-lea folosim și altele, din ce în ce mai performante și mai ușor de folosit. Interesul copilului să învețe teoria este mare deoarece știe că din ea va primi un test digital și primele trei locuri sunt premiate cu notă mare în catalog. Eu așa procedez.