Fundația Orange

”Tabla Înmulțirii - Joc interactiv”

Concurs

Picovici Mariana

Trimis la 30.01.2022

Matematică
MATEMATICĂ, II, III, IV MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR, EVALUARE

Acest joc a fost creat inițial din necesitatea asimilării și consolidării Tablei Ȋnmulțirii într-un mod atractiv, pentru că am observat o anumită reticență și atitudine rezervată din partea elevilor cȃnd predam aceste noțiuni.



Alte materiale educaționale


Documente


Galerie imagini, clic pentru zoom


La ȋnceput de clasa a doua, am căutat diverse materiale și resurse didactice deschise care să ȋmi faciliteze asimilarea Tablei Ȋnmulțirii la clasă, dar ceea ce am găsit nu era exact ce ȋmi doream și m-am gȃndit atunci să creez ceva care să ȋmi ușureze activitatea didactică, să fie un joc cu mai puține elemente care să le distragă atenția, să se parcurgă rezolvarea integrală ȋntr-un timp propriu pentru fiecare elev, să nu fie condiționat de timp, astfel ȋncȃt chiar și copiii cu nevoi speciale să reușească parcurgerea acestuia, să le ofere participanților un feedback rapid, respectiv dacă au rezolvat corect o ȋnmulțire să apese butonul „Mai departe”, iar dacă au greșit să revină apăsȃnd butonul „Mai ȋncearcă” și rezultatul greșit să ȋntre ȋntr-un coș de gunoi. Ceea ce a rezultat reprezintă un joc interactiv original ca formă, pornind de la o prezentare Power Point interactivă.


Alte informații

Elevii ȋntotdeauna percep cu reținere asimilarea Tablei Ȋnmulțirii. Puțini sunt cei care așteaptă cu nerăbdarea predarea acestor noțiuni. Acest aspect l-am sesizat și la această serie de elevi și m-am gȃndit să vin cu o modificare, să schimb abordarea clasică, mai ales că avem ȋn sala de clasă o tablă interactivă. După aplicarea jocului, am observat o nouă atitudine față de orele de Matematică, elevii ȋmi cereau ei să ne jucăm, ritmul de calcul s-a accelerat, intervenea feedback-ul rapid din joc. Copiii care nu aveau acasă aparatură electronică performantă și-au dezvoltat abilitățile digitale, am format deseori grupuri de lucru, de ȋntrajutorare, și elevii erau ȋntotdeauna dispuși să-și ajute colegii care aveau nevoie, diminuȃnd astfel chiar și fenomenul bullying și dezvoltȃnd ȋncrederea ȋn sine a fiecărui elev.


Picovici Mariana, profesor de Altă disciplină, Educație plastică

Școala Gimnazială ”Teodor Murășanu”, Turda, Cluj

Trimis la 30.01.2022 - 14:25


Materiale similare

Teste de antrenament pentru evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, Matematică

Matematică
MATEMATICĂ, II

Testele vizează Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a. Materialul este format dintr-un set de 4 teste de antrenament la matematică, teste ce pot fi folosite pentru pregătirea elevilor pentru Evaluarea Națională la sfârșit de an școlar, la clasa a II-a.

Numerele naturale 0 - 1000

Interdisciplinar
MATEMATICĂ, II

Un material care reunește pe platforma Nearpod o suită de resurse digitale care se pot folosi într-o lecție interdisciplinară.