Onica Monica Iuliana
Trimis la 24.05.2023Activitatea este evidențiată și pe link-ul de youtube: https://www.youtube.com/watch?v=V-hDLBufRI
Planul de lecție este disponibil și pe platforma de livresq, care este omologată de Ministerul Educației: https://library.livresq.com/details/645a15bb97ad2a000aebb2e1.
Prin metoda „Știu / Vreau să știu / Am învățat” se trec în revistă ceea ce elevii știu despre o anumită temă și apoi se formulează întrebări la care se așteaptă găsirea răspunsurilor în lecție.
Etape de lucru:
1. Am grupat elevii în perechi și le-am solicitat să întocmească o listă cu tot ceea ce știu despre tema abordată, având la dispoziție cinci minute. În acest timp, am desenat pe tablă un tabel cu următoarele coloane: Știu / vreau să știu / am învățat.
2. Am cerut fiecărei perechi să spună ce au scris și am notat în prima coloană doar informațiile cu care tot grupul este de acord; în paralel, elevii au notat aceste informații în fișa pe care au avut-o.
3. Folosind aceeași metodă elevii au elaborat o listă de întrebări. Acesștia au identificat întrebările pe care ei le aveau despre Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord. Procedând la fel, am notat în cea de-a doua coloană a tabelului de pe tablă întrebările elevilor. Aceste întrebări au evidențiat nevoile de învățare ale elevilor în legătură cu tema abordată.
4. Elevii au primit sarcina de a citi textul noii lecții. Deoarece aceștia erau în clasa a VI-a, au citit individual textul.
5. După lectura textului, am revenit asupra întrebărilor formulate în cea de-a doua coloană și am consultat la care dintre acestea s-au găsit răspunsurile în text. Aceste răspunsuri au fost trecute în coloana „Am învățat”.
6. Sub îndrumarea mea, elevii au făcut comparație între ceea ce ei cunoșteau deja despre tema abordată, tipul și conținutl întrebărilor pe care le-au formulat și ceea ce au învățat prin lecturarea textului lecției.
7. Elevii au comparat ceea ce cunoșteau înainte de lecturare (informațiile din prima coloană a textului) cu ceea ce ei au învățat (informațiile din a treia coloană a tabelului). De asemenea ei au analizat întrebările lor care au găsit răspuns prin informațiile furnizate de text și le-au subliniat pe cele care încă necesită un răspuns. Am discutat cu aceștia despre ultimele întrebări și i-am îndrumat spre sursele unde ar putea căuta respectivele infrmații. Unele dintre întrebările lor au rămas fără răspuns. Am discutat cu aceștia despre ultimele întrebări și i-am îndrumat spre sursele unde ar putea căuta respectivele informații. Unele dintre întrebările lor au rămas fără răspuns, iar în unele cazuri, elevii au identificat întrebări noi. În aceste cazuri, am folosit întrebările ca punct de plecare pentru investigații personale și le-am solicitat elevilor să relaizez un portofoliu care să cuprindă datele identificate de ei. Fiecare portofoliu a avut subiecte diferite, în funcție de nelămuririle și interesul fiecărui elev.
8. Informația cuprinsă în coloana a treia „Am învățat” a fost organizată în diferite categorii: England, Scotland, Wales, Northern Ireland.
Onica Monica Iuliana, profesor de Limbi moderne
Colegiul Național „Spiru Haret”, Tecuci, Galați
Trimis la 24.05.2023 - 13:54
Proiectarea unei unități de învățare pentru clasa a VI-a la Limba franceză, L2. Proiectul cuprinde 3 lecții digitale și un test digital. Temele vizate sunt mijloace de transport, exprimarea preferințelor, activități în vacanță, scrierea unei cărți poștale.
Pricope-Damian Cristina
Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Podu Iloaiei, Iași
Elevii vor invata verbele regulate la indicativ prezent prin intermediul platformei interactive Nearpod, intr-un mod atractiv.
Ioana Horga
Colegiul Național ”Gheorghe Sincai”, Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Maramureș