Fundația Orange

Tipuri de reacții chimice - Reacția de schimb 2 (reacții cu formare de precipitate)

Concurs

Brăescu Georgeta Mirela

Trimis la 19.01.2022

Chimie
CHIMIE, VIII MEDIU PREDARE, CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

În cadrul prezentării reacției de schimb, materialul filmat prezintă experimental reacții cu formare de precipitate insolubile.


Conținut video


Multimedia


Link: https://www.youtube.com/watch?v=BwnzrKoc_Qs&list=PLX_VQaVrqk2uWYCImyKCMT1mFKD2gGlGM&index=9

Competențe - Investigarea reacției de schimb în contexte cunoscute.


Alte informații

Chimia este mai mult decât orice altă știință, o știință experimentală. În toamna anului 2020, datorită situației nemaintâlnite pe care o parcurgeam am hotărât să încerc a veni în sprijinul elevilor printr-o metodă care să le permită totuși accesul la experimentul chimic chiar și în condițiile pandemiei. Am realizat canalul de youtube Chimie Hands On https://www.youtube.com/channel/UCKavHrpEoKvfrcJa7mYpQ8A pe care am încărcat videoclipuri în care sunt prezentate experimente filmate.

Canal are 8 playlisturi, fiecare dedicat unei clase din cele care studiază chimia, la gimnaziu, respectiv liceu și încă 2 playlisturi interdisciplinare. Playlisturile care se adresează elevilor de gimnaziu, conțin - 10 videoclipuri cel destinat elevilor din clasa a VII a și 9 videoclipuri cel destinat elevilor din clasa a VIII-a.

Experimentele au fost filmate în laboratorul Colegiului Național „Gheorghe Roșca Codreanu” Bârlad și sunt realizate conform programelor analitice în vigoare de la disciplina chimie. În momentul de față canalul are 359.000 de accesări, 61.000 de vizionări totalizând 2800 de ore de vizionare, aproximativ 57% fiind ale experimentelor de gimnaziu și 360 de abonați.

Motto-ul pe care l-am considerat nimerit pentru acest demers aparține lui Marie Curie: „Un savant în laboratorul său nu este doar un technician; este și un copil pus în fața unor fenomene naturale, care să îl impresioneze ca o poveste cu zâne”.


Brăescu Georgeta Mirela, profesor de Chimie

Colegiul Național „Gheorghe Roșca Codreanu”, Bârlad, Vaslui

Trimis la 19.01.2022 - 22:43


Materiale similare

ALUMINOTERMIA

Chimie
CHIMIE, VIII

Indiderent de vârstă, experimentul fascinează și este esențial în înțelegerea chimiei. Practic, experimentul îi ajută pe elevi să vizualizeze și să înțeleagă mult mai ușor scrierea ecuațiilor chimice.

CUM S-A OBȚINUT CUPRUL ÎN ANTICHITATE ?

Chimie
CHIMIE, VII, VIII

De unde au știut egiptenii sau hindușii să topească MALACHITUL pentru a obține cuprul ? E o întrebare pe care mi-o adresează frecvent elevii.
Răspunsul e simplu: NU au știut . Pur și simplu au experimentat !