Fundația Orange

Tramvaiul sibian, un efect al electrificării orașului sibiu

Concurs

c_drg@yahoo.com

Trimis la 19.02.2018

Istorie
ISTORIE, VIII ÎNCEPĂTOR CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Am elaborat această lucrare de absolvire pornind de la amintirea unor mai vechi discuții purtate în copilărie cu bunicul meu. Acesta îmi povestea deseori despre tramvaiul electric și despre ce a reprezentat odinioară în epoca tinereții sale acest mijloc de transport în comun, care inevitabil a făcut parte din istoria noastră modernă.



Proiecte didactice


Documente


Am elaborat această lucrare de absolvire pornind de la amintirea unor mai vechi discuții purtate în copilărie cu bunicul meu. Acesta îmi povestea deseori despre tramvaiul electric și despre ce a reprezentat odinioară în epoca tinereții sale acest mijloc de transport în comun, care inevitabil a făcut parte din istoria noastră modernă, fiind un element realizat în urma aplicațiilor energiei electrice în viața comunității sibiene. Tramvaiul a fost, spunea el, o stare de spirit, un factor civilizație materială al acelui moment. De aici pornește povestea tramvaiului sibian vreme de mai bine de un veac. În comunicarea mea, analiza este rezumată exhaustiv la primele cinci decenii ale secolului XX, deși tramvaiul sibian ca mijloc de transport în comun a funcțional și după acea dată.

Electrificarea a fost fără îndoială un element constitutiv al civilizației europene la începutul secolului al XX-lea. În acest context marcat de progres și experiență tehnologică, au apărut și s-au diversificat mijloace de transport în comun care foloseau drept combustibil energia electrică. Un asemenea caz l-a reprezentat introducerea, darea în folosiință și utilizarea tramvaiului electric ca mijloc public de locomoție în orașele europene (pentru prima dată în Germania la Berlin în 1882). Un asemenea tramvai a funcționat mai bine de șase decenii și în orașul Sibiu. Povestea succintă a acestuia o vom schița în rândurile comunicării noastre.


Alte informații

La sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, industrializarea și modernizarea orașelor se caracteriza, printre altele, prin două mari realizări, iluminatul public electric, (treptat și cel privat) și introducerea tramvaiului ca mijloc de locomoție, cu notabile efecte în viața culturală, socială și economică a comunităților respective, a societății în ansamblu său în România modernă.


c_drg@yahoo.com

Școala Gimnazială ,,Radu Selejan & Liceul Tehnologic ,,Avram Iancu, România, Sibiu, Sibiu, România, Prof. de Istorie, gr. I, dr, Sibiu

Trimis la 19.02.2018 - 22:41


Materiale similare

Unitatea de învățare: Evul Mediu românesc

Istorie
ISTORIE, VIII

Un model de proiectare pentru unitatea de învățare Evul Mediu românesc, clasa a VIII-a, realizat după noul curriculum, centrat pe formarea de competențe.

The Political Process and Citizens’ Voice in the European Union

Interdisciplinar
ISTORIE, VII, VIII

Elevii evaluează eficiența inițiativei civice europene ca o modalitate prin care cetățenii pot participa la procesul decizional al UE și își exprimă opinii argumentate cu privire la importanța dreptului la petiție ca mod de participare a europenilor la procesul politic al UE.