Fundația Orange

Trăsăturile basmului

Concurs

Valentina Alexandru

Trimis la 16.02.2019

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V AVANSAT CONSOLIDAREA CUNOȘTINȚELOR

Lecția video prezintă o metodă de a preda noțiunile teoretice despre specia literară basm, dar și modul de a realiza o compunere argumentativă pentru această specie literară, respectând noțiunile teoretice și un plan de lucru care conține trăsăturile basmului, astfel încât să fie respectat baremul impus de Ministerul Educației pentru acest tip de compunere.



Conținut video


Multimedia


Metodele moderne activ-paticipative folosite sunt: ”Harta rezumării”, ”ȘTIU/DORESC SĂ ȘTIU/AM ÎNVĂȚAT”

https://www.youtube.com/watch?v=m93dE4VDjpc&t=302s
https://www.youtube.com/watch?v=kmPrKkcH3N4&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=WEMJ-dluGwg


Valentina Alexandru, profesor de Limba și literatura română

Gimnazială Petrești-Gherghești, România, Petrești, Dâmbovița

Trimis la 16.02.2019 - 18:03


2 comentarii

avatar

Programa clasei aV-a

de Pavelescu | 11.04.2020 05:02

Felicitări, colega, pentru preocuparea de a face predarea mai atractivă, dar conținutul nu face parte din programa clasei a V-a (Programa 2017). Nu se regăsește nici la domeniul „Conținuturi”, nici nu acoperă competențele specifice.

Răspunde
avatar

Clasele a VII-a și a VIII-a

de Alexandru V. | 18.05.2021 14:26

Mulțumesc, draga mea colega, însă materialul realizat la vremea respectiva, era adresat tuturor elevilor de clasa a VII-a și a VIII-a pentru pregătirea pentru EN și care au beneficiat de aceste conținuturi la clasa a V-a. Este vorba de generațiile de elevi: clasa a VII-a an școlar 2018-2019, clasa a VIII-a generația 2018-2019 și clasa a VIII-a generația 2019-2020. Ultimele generații de copii care au beneficiat de programa veche.

Răspunde

Materiale similare

Textul literar si textul nonliterar

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V

Materialul digital prezintă trăsăturile textelor literare si pe cele ale textelor nonliterare.

Vânătoarea de comori lingvistice

Limba și literatura română
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, V, VI

Această activitate folosește un șablon care înfățișează traseul spre o comoară numită, în acest context, comoară lingvistică. Exercițiile sunt de tipul corectarea greșelilor dintr-un text și din enunțuri formulate amuzant pentru a fi percepute și reținute mai rapid.