Ana Nicoleta Avramescu
Trimis la 12.03.2018Proiect didactic cu situații de învățare bazate pe vizualizarea geometrică, în următoarele contexte:
- vizualizarea triunghiurilor în reper cartezian, prin utilizarea softului GEOGEBRA, care permite salvarea imaginilor în format GIF;
- vizualizarea unei secvențe de film documentar Discovery, pentru reamintirea noțiunii de arie și perimetru;
Toate acestea determină o mai bună înțelegere a noțiunilor, aprofundarea acestora făcându-se cu ușurință.
La finalul lecției elevii vor fi capabili:
1. Să utilizeze informațiile oferite de configurația geometrică – reprezentarea triunghiului în reper cartezian.
2. Să extragă informații esențiale, din secvența de film documentar și să realizeze un scurt rezumat al acestui film.
3. Să deducă din reprezentarea în reper cartezian unele proprietăți ale triunghiului.
4. Să efectueze calcule de distanțe și arii.
5. Să exprime analitic caracteristicile matematice ale reprezentării triunghiului în reper cartezian.
Ana Nicoleta Avramescu, profesor de Matematică
Colegiul Tehnic „Matei Corvin” Hunedoara, România, HUNEDOARA, Hunedoara
Trimis la 12.03.2018 - 08:42
Acest material se adresează elevilor din clasele V-VIII, material care vine în ajutorul profesorilor și elevilor cu scopul de a ușura înțelegerea profundă a unor concept matematice de bază și de a ușura aplicarea acestora în viața de zi cu zi.
Crisan
Școala Gimnazială Nr. 1, Sălaj
Demonstrarea teoremei lui Pitagora poate fi realizată în multe moduri, dar folosirea imprimării 3D poate fi o modalitate interesantă și interactivă de a înțelege conceptul și de a vedea cum funcționează teorema.
Nicu
Vâlcea